Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)


Jorg

Aanbevolen berichten

Jonge paardenbloem 'geoogst' voor de konijnen . Ze eten deze ongewenste vegetatie nog beter dan de groente die we normaal uit de winkel halen Wij klagen niet hoor, is een fijne afwisseling voor hun ^^

 

Zie hier de oogst:

b88lea.jpg

 

 

Verder hebben we wat meer plannen gemaakt voor de tuin. Door de vrijwel non stop regen hebben we buitenshuis niet veel kunnen doen. Dus dan maar plannen gemaakt voor een mooie zelfgemaakte overkapping van hout, tuinhuis van hout en natuurlijk een compostbak.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de voortuin heb ik vandaag de restanten van de papavers opgeruimd, de hele tuin leeg geruimd en de rijpe knoflook geoogst. Ik kon de meeste te pakken krijgen omdat ze op ruggen stonden. Het loof was al een tijdje afgestorven.

 

Schutting afgeschroefd, tegels verlegd, de tuinindeling vereenvoudigd en de grond geëgaliseerd.

 

Potplanten zoals verschillende muntsoorten, de brugmansia, nog wat sierplanten uit de achtertuin neergezet, de japanse duizenknoop-in-pot (!) er ook maar bij.

 

Ik ga nog proberen een laagblijvend bloemenmengsel te zaaien en verder worden er morgen de gele courgettes uit de kas uitgeplant. Dan zal de bodem tot de herfst bedekt blijven.

 

De voortuin gaat weer als siertuin dienen nu ik een stukje moestuin erbij heb.

 

Het is al elf uur en ik moet de kasplanten nog water geven. Ben het weekend weg geweest, vanmiddag was ik pas terug, ben direct met de voortuin begonnen. Dus stoppen met tikken nu en gieters vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ajuinen (alleen de plantuien) en 1/3 van de wortels uitgetrokken en opgeblonken, daar kunnen we morgen wat lekkers van koken

Best wel leuk zo een wortelmix: nu heb ik een leuk boeketje van donker oranje, naar normaal wortel oranje tot geel n heel licht geel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uien geoogst, helaas niet echt groot geworden wegens roest en meeldauw.

Fruitstruiken op voormalig knoflookland gepoot.

Pruimen geoogst van algemene boom.

Courgettes, drie kleuren, geoogst en deels gelijk weggegeven.

Wild in de Japanse Duizendknoop aan het trekken geweest.

De paar kruisbesjes geoogst die aan het struikje hingen.

En toen het donker werd weer heel veel slakken van Fred zijn uien afgeplukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onkruid verwijderd,

Komkommers geoogst, en opnieuw opgebonden.

Blauwe bessen en zwarte bessen geplukt

1 rode aardappel eruit gehaald ik wou even zien wat eronder zat.

Een paar wortels meegenomen voor de cavia's (het lof hebben ze al op)

gekletst

zonnebloem recht gezet die was zo zwaar dat hij met stok en al was gaan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onkruid gewied. Toch nog een net over een pruimenboom die toch veel meer pruimen heeft hangen dan eerst gedacht.

Loop gigantisch achter de feiten aan op de tuin. Het wordt zo langzamerhand op veel meer plekken een oerwoud, zo droog als het nog steeds is.

Volgende reeks knofloken geoogst, volgende reeks aardappelen geoogst.

Komkommer in de kas was van zijn touw gezakt, opnieuw aangebonden. Kas onkruidvrij gemaakt.

1e tomaat op de tuin krijgt nu echt kleur ( Rose de Bern ). De rest loopt volledig uit de hand. Heel nodig ingrijpen deze week.

Compostbak is vol.

Pruimen geplukt ( andere boom ) en gesnoept. Kropje sla zo uit het fuistje gegeten. Niks an.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gladiolen gestut, nog een klavertje 4 gevonden, geconstateerd dat de tomaat zo verwilderd is dat die niet meer opgebonden kan worden en dat ik maar op goed geluk de tomaatjes afwacht. Pispotjes bloeien, dus die roei ik in de herfst uit en verder gaan de bonen en sla en courgette lekker .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bloemetjes en de blaadjes van gesnoeide lavendel gescheiden. Een geduldwerkje maar je kan zoveel leuke dingen doen met lavendel. Toen kwam de zon op m'n terras en werd het veel te warm.

Tip: als je zo'n werkje hebt doe dat voor de tv of in mijn geval met de laptop en YouTube, kijken naar tv-series.

Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Water gegeven, de laatste uien geoogst en opgehangen, gesnoeid en zaden van bloemetjes verzameld. Was goed te doen in de schaduw van het tuinhuisje. WP2014071800193721405705184.jpg

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu een bijna gestoofde tomaat te eten in de schaduw en in een lekker windje. Toch bloody hot.

Vanmorgen in de tuin gekropen, vanaf ong 7 uur, eigenlijk vond ik dat ik om 1 uur naar huis moest, maar waar zou het minder warm zijn ?

Ik blijf nog even. Komkommer plukken straks en gelijk maar opeten dan ...

 

De meloen is helaas nog niet zo ver

 

image39451405775518.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, wat is je meloen al groot!

 

Ik heb planten water gegeven en courgettes, augurken, komkommers, nieuwzeelandse spinazie en vogelmuur geoogst. En uiteraard met de kat geknuffeld. Ze lag al weer op me te wachten. Als dank heeft ze vannacht een woelmuis gevangen en zonder kop voor mijn tuinhuisdeur gedeponeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het een en ander water gegeven.

Komkommers geplukt een muizenmeloentje geproefd (smaakt wel beetje hard)

Rabarber geplukt er staat zo veel op deze geef ik weg.

wortel geoogst voor de cavia's.

En rode bessen geplukt daar wil ik morgen ijs van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeg in de ochtend heel veel water gegeven, vooral in de kas ook extra water gegeven en het middenpad in de kas ook vol gegooid met een paar emmers water, naar een tip van Thea.

Dikke komkommer geplukt voor onderweg (dagje met familie naar de kust, gezwommen in de Noordzee ), tomaten wederom gediefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...