RobO Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 veldsla gezaaid, extra spinazie en snijbiettomaatjes geplukt, lemonkommers geplukt,resten van 1 bij de grond doorgebeten venkel opgeruimd, rara ...
Connie Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 Vandaag nog niks maar gisteren druk geweest, we zijn een week op vakantie geweest dus er is genoeg te doen .Veel geoogst, witte kolen (5) rode kolen (2) bramen geplukt heel veel onkruid getrokken ... Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
BartV Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 Niet zo heel erg veel...gisteren en vanochtend mijn geheime projectje 'de tuinkamer' afgewerkt, het zwembadje opgeruimd en snel een blogberichtje geschreven vanochtend. Het weekend zelf moet ik helaas werken, dus ik hoop op wat mooi weer volgende week
Kibas Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 Vandaag een courgette geoogst van 3,4 kg en veel bloemen. Ik had helaas vandaag geen energie om meer te doen, ik heb op bed gelegen. Gisteren heb ik een geisoleerde vloer in mijn tuinhuisje gekregen, zodat ik daar in de winter wat warmer uit kan rusten tussendoor. Ik was naderhand wel doodmoe van het meehelpen, dus daar heb ik vandaag de weerslag van. Maar ik ben er ontzettend blij mee! De piepschuim onderplaten zijn van 'gratis af te halen', de balkjes er tussen zijn een bij elkaar geraapt zooitje (maar dat zie je toch niet) en de vloerplaten zijn van mijn tuinbuurman. Hij vond de bij elkaar gezochte vloerplaten die ik wilde gaan gebruiken maar niets en vertelde op een goede dag dat hij vloerplaten voor me had gekocht en ze aan het lakken was. Hij heeft ze thuis 3x met harde lak gelakt. Zo ontzettend lief! En gisteren was dan de grote dag.
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Gele en groene courgette en komkommers geoogstframbozen gepluktgele punt paprika geoogst (vorige keer gekregen op de MTFD) en peter pepers geoogst (ook gekregen op de MTFD)Ook nog wat muizenmeloentjes geplukt en een kolf mais voor de cavia's.En heel veel bonen geplukt, snij bonen, boter boontjes en groene boontjes Vast 4 rijen aardbeien gezet, voor de rest heb ik nog geen plaats de courgette staan nog in de weg.Ook nog een aanhangwagen met de bessenstruiken samen met een kennis naar de milieu straat gebracht.
Almond Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Fase 1 van de restyling van onze achtertuin: de taxus heg verwijderd! Wat een werk zeg ... Gelukkig ligt hij nu klaar voor een enkele reis millieustation "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
citroen Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Vandaag mijn aardbeien Florence gedeeltelijk in 6 Bato bakken (6 per bak) en in een aardbei buis geplant ,in een substraat van 50 delen turfstrooisel 30 delen coco peat 20 delen potgrond .Verder nog 48 aardbei uitlopers Suzy in volle grond geplant .
SuusP Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Almond, het kan zelfs makkelijker: http://www.taxustaxi.nl/page/taxus-taxi Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Die kende ik nog niet, wat een goed initiatief!
Almond Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Almond, het kan zelfs makkelijker: http://www.taxustaxi.nl/page/taxus-taxiHmm ze zamelen het snoeisel binnen 24 uur in dus ben ik te laat maar goed, dan was ik nog met de stammen en kluiten blijven zitten.Ik ga m wel onthouden want we hebben nog zat taxusheg over die we 2x per jaar snoeien en waarmee onze kliko dan weken gevuld wordt Lijkt me ideaal om hem op te laten halen en dan ook nog een goed doel te steunen! Ot: tussen de buien door wat snijbiet geoogst en slakken gevangen. "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Bit Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Vanaf 12 was het hier droog, niet te veel wind en eigenlijk steeds mooier weer. Heerlijk zelfs.Weer een een aantal uren op de tuin. Gewied gewied gewied. Druiven aangebonden, braam gefatsoeneerd, frambozen gesnoept, appels verder uitgebogen enz.Wat appels en wat peren geoogst.Veeeel onkruid, lekker rustig an begonnen weer. Morgen verder.
Kibas Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Vandaag heb ik gaten geboord in stammetjes en deze gevuld met pluggen met paddenstoelenschimmel. Daarna mijn man, die meegeholpen had, naar huis gebracht, terug gegaan met een pannetje en een blikje met waxinelichtjes, in het tuinclubhuis de waxinelichtjes au-bain-marie opgewarmd, met een kokend heet pannetje naar mijn tuin gelopen en daar de entplekken afgedekt met was. De zwerfkat al die tijd niet gezien, wat gezien haar aanhalingheid in relatie tot het zo steriel mogelijk werken wel een uitkomst was. Toen alles klaar was, kwam ze er om aandacht mauwend aangelopen. Keurig uitgekiend.Verder nog komkommer, heel veel salie en bloemen van de aardpeer geoogst en een zak gefermenteerd hooi naar de tuin gebracht. Al met al de hele dag in touw geweest. Het heeft 's middags wel geregend, maar ik heb een tuinhuisje en kon daar rustig verder werken met mijn was.
RobO Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 bonen geoogst, de heilige tomaten : 2 pink, 1 coeur, 1 supersteak, 6 kerstomaatjes (die hebben thuis niet gehaald...)snijbiet voor vanavond bij de pasta kalk en mestkorrels gegeven aan bramenpompoenen getoptbloemkolen zonder bloem maar op de compost gekniptmorel ingekort, zaten wel wat gommen op de takjes?!?ietwat gewied
to-maatje Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Vandaag de tomatenplanten binnen gezet in de vensterbank met de radiator eronder iets aan, zodat ze wat warmer staan. Daarnaast even wat mestkorrels toegediend en wat water gegeven. Morgen maar weer even wat snoeien want ze groeien best hard.
RobO Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 nog even een kg bramen gescoord, stekje van Jomanda gesneden (de dahlia )
appelvrouw Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Niet meer aan de sop Rob? Ik heb de knolletjes oerprei geoogst en ook een bergje broedknollen van de Egyptische ui. Deze ga ik beide weggeven op het dorpsfeest heel Frankrijk aan de oerprei en ui..Verder het kippenhok een flinke beurt gegeven..het hok is heel schoon en klaar voor de komst van de kippen van Nasuada We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Waaslander Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Vandaag voor de laatste maal de appels van een 8 jarige laagstam appelboom geoogst . Ja hij is gisteren naar beneden gekomen . Dus appels afgetrokken en terwijl takken afgesneden om aan andere appels te kunnen . In totaal 3 manden afgetrokken en nog eens 2manden opgeraapt die op de grond lagen om eerst te gebruiken . Ja het zijn ijzeren manden die ze vroeger gebruikte voor aardappelen 25 Kg . En meteen maar 3 manden weg gegeven . Want ik vind het goede appels voor bereidingen maar niet om rauw op te eten . En er staan nog appels die wel geschikt zijn om rauw te eten .
Jude Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Eindelijk mooi weer en terug van vakantie. Dus gewoon lekker de was opgehangen in de tuin, telt dat ook ? Beetje geschoffeld, van mijn heerlijke cherry tomaten gesnoept, gehuild om de slakkenvraat en nu 14 pagina's moestuinforum inhalen. 'One of the healthiest ways to gamble is with a spade and a packet of garden seeds.'
Hanneke91 Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Een rijtje bietjes geoogst en bramen geplukt. Dat laatste wel in de tuin van iemand anders .
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 De tayberry en de Chinese wijnbes opgebonden.Het kruidengedeelte opgeschoond, de oregano nam bijna alles in beslag. Ook het komkommerkruid voor een groot gedeelte verwijderd en de citroen melisse eruit gegooid. Ik kwam nog Egyptische uien tegen die nog aan elkaar op de bol zaten maar al wel wortel aan het schieten waren.Verder alle aardappels eruit gehaald, en alle wortelen.En nog 2 kolven mais geplukt voor de cavia's.Rabarber geplukt en in de weggeefmand op de moestuin gelegd.En frambozen geplukt en ook nog courgettes en 3 augurken. En van de druiven gesnoept.En nog een boel onkruid verwijderd, veel last van een bepaald soort gras momenteel.
RobO Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 boompje geplant (dzz: we waren geheel illegaal als beroepstuinders binnengekomen bij Plantarium in Boskoopwát een aardige mensen, ook echtgenote kreeg een prachtige groene badge...en we keken onze ogen uit! prachtige planten in allerlei nieuwe varieteiten, veel Duits, Pools, Engels gehoord onderweg; het gaat niet zo goed met de business in Boskoop, Baas failliet, en veel leegstand, daar werden we wel wat droevig van...dus op naar Fruitbomen.net voor een Reine Claude Verte en ja hoor, er was er nog een, heul mooi, halfstam en meteen wat onbemeste potgrond gescoord, met dank aan Heiko)
appelvrouw Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Reine Claude Verte...een van mijn favorieten..echt heerlijke pruimensoort gefeliciteerd. Ik heb een beetje rondgeknipt, slakken gevangen voor de eenden, veel uitgebloeide afrikaantjes en goudsbloemen afgeknipt, beetje gewied. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten