Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)


Jorg

Aanbevolen berichten

Beginnetje gemaakt met buxus verzetten, anemonen gesnoeid en verzet, verbena gesnoeid en verzet.

Tomaatjes geoogst zodat ze binnen kunnen afrijpen, komkommer geoogst en de doorgeschoten venkel afgeschreven en op de composthoop gegooid.

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Link naar reactie
Delen op andere sites

bramen tomaatjes courgettes gered van de grote verrottingsgeest

poging tot schoffelen gedaan maar de schoffel liep telkens vast wegens modder

gezien dat de hele tuin langzaam groen wordt...grasjes, heermoes, knopkruid, bieslookzaailingen, verbena, ....en die lust de RobO niet zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker lang in een welverdiend zonnetje gezeten en sociaal gedaan

 

Ook wel veel gedaan hoor. Van alles wat. Bramen-slingers gevlochten door de stalen matten. Verder gegaan met de wat meer permanente bakken maken in de tuin. Veel Dahlia's gedecimeerd in de hoop dat het allemaal weer terug groeit nog ( denk het wel ). Nog wat stekken gemaakt. Planten uit potten in de volle grond gezet. Gekeken of de spinazie al wil opkomen : ja dus.

 

Ik stap langzaam over van wisselbedden naar meer permanente vakken voor allerhand fruit enzo. Dus dat vraagt om een wat andere aanpak kwa onderhoud enzo. Ik maak er zo iets van voorlopig :

 

DSCN614778271409500929.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

groene kolen geoogst ze waren gescheurd en 2 stuks knolselder uitgedaan en voor de rest niets wou nog een beetje onkruid wieden maar het is veel te nat in de tuin misschien later op de week als het zonnetje een beetje geschenen heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier al net zo Nynke, ook ik heb vandaag de tomaten die buiten stonden weggegooid.

Alleen zaten er bij mij nog wel wat groene niet aangetaste tomaten aan die hoop ik toch nog rijp te krijgen de komende dagen.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

bonen geruimd, was niet veel meer, 120 gram voor de chili bewaard

courgette is omgevallen? slap blad maar zit nog wel vast?

nieuwe aardbei verwend met bladcompost van 2 jaar oud

plekje gezocht voor het nieuwe roggeveldje....niet gevonden...moet er een tuin bij, denk ik

onkruid gedingest

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rest van mijn tuinhuisje gebeitst. Het is nu van buiten klaar. Verder augurk, artisjok, druiven, dahlia's en zonnebloemen geoogst. En uiteraard weer met de zwerfkat geknuffeld. Ze lag gezellig in het mandje voor het raam in het tuinhuisje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RobO: geen onkruid gedingest?

 

houthok uitgemest, boontjes geoogst, tomatenkas uit elkaar gehaald voor de winter, meloen afgeschreven: jammer maar helaas, een van de laatste courgette bloemen bevrucht, visjes gevoerd en geveegd.

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien Dat Het Goed Was

Ja Bit een prachtige dag. De eerste dag sinds ruim een week dat ik weer even in eigen tuin mocht werken. Heerlijk, eigenlijk alleen maar wat geoogst ( sperziebonen, tomaten, komkommer, courgette.. het zelfde als iedereen dus) en omhoog gestaard naar mijn walnoten in de boom..het blad wordt al geel hier en daar en ik zie de eerste kraks verschijnen in de noten...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geschoffeld? Ja, ik. In voortuin, opgekomen zaad van bloemenmengsels en tuinbonen (wordt toch niks meer al staan ze alweer in bloei) en dat tussen gele courgettes en reuspreien (wordt wél wat), die mogen blijven (hopelijk nog een tijdje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...