deduk Posted March 15, 2014 Posted March 15, 2014 Ik was een beetje te vroeg met het zaaien van mijn komkommers, ze worden inmiddels al aardig groot voor mijn vensterbank en ze beginnen zelfs al te bloeien! Wanneer zou ik ze buiten kunnen zetten in een tunnelkas (evt. in potten)? En kan ik bloemen nog beter weghalen of maakt dat niet zoveel uit? Quote
appelvrouw Posted March 15, 2014 Posted March 15, 2014 Voorlopig kunnen ze niet naar buiten. Als je ze echt kwijt moet dan flink inpakken met vliesdoek. Vruchten of bloemen eruit, want die doen toch nog niks.En volgend jaar wat later zaaien Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Missmass Posted March 15, 2014 Posted March 15, 2014 Komkommers hebben toch wel echt een minimale bodemtemperatuur nodig van 12 graden. Ik zaai ze zelf nooit voor midden april. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Itoero Posted March 15, 2014 Posted March 15, 2014 Ik zaai ze begin april.Je kan de groei wat tegengaan door hem uit de grond te halen, de wortels wat proper te maken en hem opnieuw te planten. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
RobO Posted March 15, 2014 Posted March 15, 2014 sja, ik zou ze opnieuw zaaien over een week of 4... Quote
tuinhommel Posted March 15, 2014 Posted March 15, 2014 Je kan de komkommerplant in stukjes snijden en stekken.... Tuinhommel Quote
deduk Posted March 15, 2014 Author Posted March 15, 2014 Ik was dus echt een maand of twee te vroeg. Op zich zien de plantjes er heel mooi uit, ik kan ze dan ook niet wegdoen! Ik denk wel dat ik over een maandje nog wat nieuwe ga zaaien, als deze dan niet zo sterk zijn heb ik in ieder geval de nieuwe nog! Het afspoelen van de wortels zal ik ook bij een paar proberen, ik ben benieuwd naar het effect. Quote
RobO Posted March 18, 2014 Posted March 18, 2014 misschien kun je er eentje bonsaien om te proberen: wortels afsteken, toppen en ander blad voor 3/4 afknippen, koel zetten en beperkt water geven Quote
Itoero Posted March 18, 2014 Posted March 18, 2014 Je kan de komkommerplant in stukjes snijden en stekken.... TuinhommelDat deed ik bij m'n pepino. Het werk heel goed.Boven de grond afsnijden en stekken. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Recommended Posts