Jump to content

(te) Vroeg gezaaide komkommerplanten, wat nu?

Recommended Posts

Posted

Ik was een beetje te vroeg met het zaaien van mijn komkommers, ze worden inmiddels al aardig groot voor mijn vensterbank en ze beginnen zelfs al te bloeien! Wanneer zou ik ze buiten kunnen zetten in een tunnelkas (evt. in potten)? En kan ik bloemen nog beter weghalen of maakt dat niet zoveel uit?

Posted

Voorlopig kunnen ze niet naar buiten. Als je ze echt kwijt moet dan flink inpakken met vliesdoek. Vruchten of bloemen eruit, want die doen toch nog niks.En volgend jaar wat later zaaien

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Posted

Komkommers hebben toch wel echt een minimale bodemtemperatuur nodig van 12 graden. Ik zaai ze zelf nooit voor midden april.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Posted

Ik zaai ze begin april.

Je kan de groei wat tegengaan door hem uit de grond te halen, de wortels wat proper te maken en hem opnieuw te planten.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Posted

Ik was dus echt een maand of twee te vroeg. Op zich zien de plantjes er heel mooi uit, ik kan ze dan ook niet wegdoen! Ik denk wel dat ik over een maandje nog wat nieuwe ga zaaien, als deze dan niet zo sterk zijn heb ik in ieder geval de nieuwe nog! Het afspoelen van de wortels zal ik ook bij een paar proberen, ik ben benieuwd naar het effect.

Posted

misschien kun je er eentje bonsaien om te proberen: wortels afsteken, toppen en ander blad voor 3/4 afknippen, koel zetten en beperkt water geven

Posted
Je kan de komkommerplant in stukjes snijden en stekken....

Tuinhommel

Dat deed ik bij m'n pepino. Het werk heel goed.

Boven de grond afsnijden en stekken.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!