Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Aardbeien in waterton?

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
Had je niet een voorproefje kunnen regelen bij je aardbeienvriend?? Dan wist je waar je aan begon...

Toen was het nog te vroeg op het voorjaar en waren er nog geen vruchten aan de Mrak

Geplaatst:

wat ziet dat er grappig uit.

Geplaatst:
Ik ook, je kent me he, zijn ze niet te vreten, zeep aan hunne buik en...........................

Ff denken....

Zeep op de buik, schop onder de kont en ze glibberen zo de deur uit....

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
  • Auteur

Maar daarentegen dat ze wreed lekker zijn, dan mogen ze blijven groeien tot aan hun pensioen

Geplaatst:

Die ton ziet er ook al zo geweldig uit!

Ben benieuwd hoeveel aardbeien daar vanaf kunnen komen.

Good things come in small packages

• 4 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

De oogst is begonnen een bakje per 2 dagen.

img0447n.jpg

img0448gj.jpg

Geplaatst:

Wat ziet dat er leuk(en lekker) uit!

Geplaatst:

Mooi B! Een groot succes mogen we wel zeggen.

Ik weet al waar mijn uitlopers volgend jaar staan

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

Die waterton heeft 2 nadelen en dat is het gewicht, moeilijker te verplaatsen.

En je moet echt op zoek naar de rijpe aardbeien, het lijkt wel een schattenzoektocht.

Indiana Jones and The Temple of Strawberry

Daar ik een pallet Bato hangbakken erbij gekocht heb bij de witte hangbakken die ik al had, gaan ze daar volgend jaar in, dan gaat het plukken vlotter-sneller gaan.

strawberry20trough20abs.jpg

Geplaatst:

Borsesalino, Je ton ziet eruit zoals het soort Mrak inderdaad is. Een niet al te grote plant, vrij snel bloemen erin en ook uitlopers natuurlijk.

Ik denk nu wel dat er iets teveel planten in zitten . Maar deze ton is dan juist leuk voor de kleinkindjes om aardbeienverstoppertje te spelen.

Als je ze volgend jaar in de bakken gaat zetten en de ranken laat hangen dan kun je zien hoeveel aardbeien er ook aan de uitlopers komen. Met deze wirwar is dat nu moeilijk te zien.

Wat zeggen de buren op de tuin ervan?

Succes verder.

Geplaatst:

Wat zeggen de buren op de tuin ervan?

Oh, ik weet dat in ieder geval 1 buurman heulemaal niets over de aardbeien van Bor durft te zeggen.

Geplaatst:

Als die al zijn groente eet zoals hij ze kweekt, dan ligt hij al zeker in het ziekenhuis Mischien al met stijve kuitjes

Geplaatst:
  • Auteur

Tsssjjjjjjjjjjjjjj nu weet ik waar de kleinkindjes zitten als ik ze niet vind

Nu komen de Mrak op smaak, de eersten was er aleens eentje met een rare smaak bij.

De buren zijn laaiend entoesiast, behalve eentje buur-koeiemestoplosser, die loopt me zo voorbij.

Wat de Elliany-Malwina en Evie2 in bakken betreft,een buur (de vriend-medetuinder van de koeiemestoplosser) die dacht dat het al de aardbeiplantjes voor volgend jaar zijn, die gelooft me niet dat die nog aardbeien geven, die ziet de massa's groene beitjes zelfs niet hangen, of wilt ze niet zien

Geprobeerd uit te leggen wat een doorteelt is, was hopeloos, want hij heeft geen aardbeien meer op zijn stekken, en dus kan het niet zegt die dat ik er wel heb.

Heb maar wijselijk niet verder gegaan in de uitleg, want toen ik begon over bloemaanleg vanaf begin september begon die me zelfs uit te lachen, die komen int voorjaar...............erg

Geplaatst:

Tsja...sommige mensen....

Ik snap geen jota van dat gedoe met doorteelt maar ik geloof je wel.

Vooral die wat oudere mannen, die denken alles meegemaakt te hebben en dus alles te weten.

Geplaatst:
  • Auteur

Vooral die wat oudere mannen, die denken alles meegemaakt te hebben en dus alles te weten.

Dan ben ik een jong veulen?

Geplaatst:

Dan ben ik een jong veulen?

Ik ben natuurlijk ook een jong appetijtelijk veulentje maar oude dametjes kunnen er ook wat van.

Die denken dat ze alles mogen zeggen en doen (voordringen in winkels) omdat ze oud zijn.

Nogmaals en 3-werf

Geplaatst:

Borsalino, doe geen moeite voor dat soort mensen. Moet je eens nagaan wat een ***leven dat soort mensen moeten hebben als je alleen maar afgunst hebt naar anderen.

Ik zou met alle andere mensen op de tuin proberen zo'n zuurpruim van de tuin te zetten of zit er ergens diep in dat persoon toch nog iets goeds?

Trouwens wat leeftijd had ik jou nog niet op kleinkindjes geschat. Maar ja, in België zijn jullie daarmee toch sneller dan die hollanders

Wat Bonnie betreft, Ik ben 1,92 en 115 kilo. Beetje boos kijken werkt super. Ze zijn altijd keurig beleefd of ik neem mijn kindjes mee. die zeggen dan zelf wel dat je niet mag voordringen

Geplaatst:
  • Auteur

De Mrak kan ik wel goed 1 uitloper volgen en zien dat er aan elke hogere stek bloesem zit.

Valt nog mee de wir-war.

Erwin hoe zit dat met bloemaanleg bij doordragers naar ik denk is dit niet zo als bij 1maaldragers? Of ben ik mis?

Of moeten die ook vroeg genoeg gestekt worden of geeft dat net niet bij doordragers.

Geplaatst:

Bij een doordrager maakt het helemaal niets uit. Die leggen constant bloemen aan. Als je die gaat stekken wel de bloemknop/tros verwijderen anders gaat hij daar zijn kracht in steken in plaats van wortels maken.

Geplaatst:
  • Auteur

Heb als test enkele stekken van Mrak met een mooie wortelkont, zonder wortels op het substraat in een potje bovenop gelegd en vastgestoken met een stukje geplooid rietje.

Gaat verdomd goed zo, en dan veelvuldig watergeven moet lukken.

Wordt vervolgd.........................

Geplaatst:
  • Auteur

Is gelukt ze zijn aan de wortel.

Geplaatst:

het is zo simpel

Geplaatst:

ik heb het vorig jaar wel eens geprobeerd had ik de stekken zonder wortels losgesneden en in een potje gezet eerst het blad helemaal af gestorven en later kwamen er bij de meesten weer bladeren aan.

Geplaatst:
  • Auteur

Daar dat de Evie2 zo lekker is ga in de plaats van de Mrak in bakken meer Evie2 in bakken zetten.

Als ik punten op 10 zou geven dan.

Mrak 6

Evie2 9

Elvira 8.5

Sonata 9

Lambada ?

Malwina ?

Elliany ? Maar dat weten we van de week!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.