Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen

Jorita

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik wil me graag even voorstellen als nieuw lid van het Moestuin Forum!

Over mij;

Mijn naam is Jorita, ik ben 27 jaar en woon in Amersfoort. Ik ben bezig met mijn laatste jaar van de master opleiding biologische landbouw aan de Wageningen Universiteit. Enige achtergrondkennis heb ik dus wel, maar net als iedereen heb ik nog veel te leren! De praktijk is de beste leerschool in mijn ogen Ik woon samen met mijn vriend en onze 2 kinderen, een jongetje van bijna 5 en een meisje van 2. Met een studie en kinderen is het natuurlijk erg druk, maar gelukkig over het algemeen ook heel erg leuk!

Mijn tuin;

Sinds 3 jaar heb ik een tuin bij mijn huis, waarin ik tot dit voorjaar veel fruit had staan (gekocht bij Frank Houweling van Fruitbomen.net, ook een forumlid zag ik!). Vorig jaar was ik voor het eerst aan de beurt voor een volkstuin in de buurt, en toen heb ik op 90m2 mogen uitproberen of ik het écht zo leuk vond als ik dacht. Dat beviel heel erg goed, en ik ben dit jaar verhuisd naar een tuin van 120m2. Door de extra ruimte (en de betere vorm van de tuin) heb ik hier ruimte voor kleinfruit. Ik heb dan ook dit voorjaar veel fruit uit mijn achtertuin verplaatst naar de volkstuin, om meer speelruimte voor mijn kinderen te creëren in de achtertuin (trampolinespringen is ook leuk namelijk;)).

tuinvoor21441395171968.JPG

Mijn volkstuin is 5,5 bij 21m, en helemaal achterin stonden al een aantal hele mooie oude fruitstruiken die ik gelukkig mocht hebben. Ik heb die aangevuld met de fruitstruiken uit mijn achtertuin en een nieuwe bestelling bij fruitbomen.net. Ik heb ze in een vierkant geplant (5,5 bij 5,5m), met in het midden een kersenboompje met daaromheen wat bakken met aarbeien.

kersenboom39411395172035.JPG

Het idee is, om straks een gaaskooi hier omheen te zetten, waarin ik met mijn kinderen kan zitten, spelen, en snoepen! met kinderpicknicktafel en glijbaantje.

plan43461395171962.JPG

Ik heb een tekening bijgevoegd van mijn tuinplan, hoewel dit wel een oude versie is geeft het toch een beetje een idee. Aan de rechterzijde heb ik een lange 'haag' van diverse framboos en braam soorten en kruisingen etc aangeplant. Wat niet op de tekening staat is dat ik aan de linkerkant een net zo lange rij van groene asperges ga aanplanten. Verder komt mijn kweekbak niet op de getekende plek, maar heb ik die helemaal vooraan gezet in het perkje met vaste (eetbare) planten. Met al die vaste planten is er weinig ruimte over voor groentes, ik kom denk ik op 6 a 7 bedden van 3 bij 1.2m. Maar het zal er niet minder leuk om worden!:) En over een paar jaar komen we om in het fruit, wat ik alleen maar heerlijk vind want wat is er nou leuker om (bijv. op school) uit te delen dan bessen in alle kleuren van de regenboog?

De bijgevoegde foto's zijn oud, ik ben intussen een stuk verder met de aanleg. Als ik er aan toe kom post ik een update!:)

Groetjes, Jorita

Welkom, en ik kan de foto's wel zien Stan...

Mooie tuin Jorita! Daar kan je heel wat in kwijt. En met 2 rondrennende kids in huis komt dat fruit wel op lijkt me.

Voor je update hebben we ook nog een leuke plek... de Moestuinforumseizoenblogs...

blog/

Voor als je nog 'ns wat tijd overhebt...

Ja ik zag het zelf ook direct dat ze er niet bij zaten, dus ik heb het even aangepast! Nog even leren hoe t allemaal werkt hier

Maareh wat is dat; tijd over hebben? misschien als die kooi staat dat ik m'n kinderen dan daar in opsluit, kan ik lekker bloggen haha

• 2 weeks later...