henkg Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Een rondje, alleen langs een aantal bottende MTF krijgertjes: Perzik (van Appelvrouw) Loganberry (van Willy) Jhr van Tets (van Bit) Hinnonmaki rood (van Jorieke) Fallgold (van Weknow) Uiterlijk volgende week gaan ze de volle grond in.Aan de gevers / ruilers: dank nog, je ziet dat ervoor gezorgd is. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
koolrabi Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Een paar bolletjes gevonden en in een ton gestopt. En daar komt de daslook! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 21 maart 2015 Auteur Geplaatst: 21 maart 2015 Nieuwe opdracht: Zaaien / Gezaaid Laat met een foto zien dat je alweer bent begonnen met zaaien. Veel potjes, buiten, binnen, rijtjes in de moestuin, etc. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ktrijn Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Hier zijn de zaailingen al plantjes aan het worden! Quote
Claudia69 Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 physalis edulis (ananaskers) gezaaid op 5 maart, op sinds 12 maart Quote
koolrabi Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Hier zie je de zaailingen van 15 februari. Ze mochten even naar buiten. Binnen staan de paprika's en de pepers die gezaaid zijn op 19 januari. In de planten links zitten al bloemen. De peperplant rechts op de foto is inmiddels getopt en krijgt mooie stevige zijscheuten. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Uppy Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Quote https://www.facebook.com/pages/Uppys-moestuin/429899817149798
leonietjes Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Kidneybonen Van alles en nog wat: tomaat, erwtjes, mais, paprika, etc. Quote http://moestuin-leonie.blogspot.nl
Monika Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Maar een deel van de "verzameling", overal in de kas staan kratten met zaailingen. Quote
piggy Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Heb hem doorgesneden en in regenwater gezet onder TL-light 16h per etmaal, continu 25gr.C. ontkiemde na 10 dagen. Leverd elke dag 2 nieuwe scheuten op van 30 cm lengte welke verwijderd worden om appart verspeend te worden. Quote
Mari Geplaatst: 23 maart 2015 Geplaatst: 23 maart 2015 Hum voorlopig valt het nog mee Binnen op de vensterbanken de tomaten en paprika's, zo zijn er in totaal 5 bakjes Binnen nog een zaaibakje met tomaat, basilicum en salvia Dan gaan we naar buiten, daar staan de erwten 'Mechelse Krombek', had ik al voorgezaaid en staan nu enkele weken in volle grond Langs de andere kant van het hekwerk zijn Kapucijners en sluimerwten gezaaid, maar er komt voorlopig nog niets bovenpiepen In de tunnelserre staat al pluksla spinazie veldsla En nog maar 4 zaaibakjes Achteraan een bakje zomerprei en een bakje met sla, broccoli en bloemkoolVooraan een bakje met bloemen en een bakje met de koolrabi's Quote
geedee Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Spinazie in de kas....gezaaid januari....gaat deze week geoogst worden: Andere kant ook spinazie...3 weken later en in de rest van de bakken staan zaailingen die af en toe snachts nog binnen mogen logeren....zijn koukleumen: Zichzelf uitgezaaide soort sla??? geen idee maar is lekker pittig van smaak....vandaag al van geoogst: Quote
Nasuada Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Tomaten en pepers gezaaid 15-2 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 27 maart 2015 Auteur Geplaatst: 27 maart 2015 Ik ben ook voorzichtig begonnen (met de buiten-zaken zoals sla en kolen. De tomaten en pepers had ik al wel gezaaid) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
balkontuinder Geplaatst: 28 maart 2015 Geplaatst: 28 maart 2015 Pipo tomaat: Explosive Ember peper: Mini Bell paprika: Sweet Banana paprika: Veldsla: Pluksla: Quote
HuubvG Geplaatst: 14 juni 2015 Geplaatst: 14 juni 2015 In overleg met Jorieke mag ik een volgende opdracht plaatsen: twee foto's van hetzelfde gewas, of herkenbaar zelfde stukje tuin; 1 van vorig jaar zelfde tijd en 1 van nu. Stond het er vorig jaar om deze tijd beter bij, of juist niet? Quote
Mari Geplaatst: 15 juni 2015 Geplaatst: 15 juni 2015 Leuke opdracht Huub Even snel wat foto's van vorig jaar bekeken en nog snel wat kiekjes in de tuin genomen... Stukje bloemenborder...1e foto is van vorig jaar 9/6/'14 en nr.2 zoals hij er vandaag bij staat Erwten op 17/6/'14 en op 15/6/'15...vorig jaar waren ze rond deze tijd al bijna geoogst en nu zijn we pas begonnen met oogsten en staan ze er nog mooi groen bij Vorig jaar begonnen met een nieuw stukje aan te leggen in de siertuin foto van 9/6/'14 en zoals het er vandaag uit ziet Aardappelen 17/6/'14...getroffen door phytophthora Vandaag zien ze er zo uit Kruidenborder 9/6/'14 en vandaag Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 juni 2015 Auteur Geplaatst: 15 juni 2015 Op 4 juni vorig jaar zagen de kleine kweeperen er zo uit: En vandaag zo: Niet echt een heel groot verschil. De braam/frambooskruisingen hadden (op 11 juni) al wel zo goed als rijpe vruchten: Vandaag: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Het grote verschil bij mij zit hem in de komkommers. Vorig jaar om deze tijd, foto's van 18 juni. laagste punt met dikke komkommers er al aan hoogste punt toen, daarna is hij nog de hele kas door gegroeid En nu, 17 juni gemaakt, dit is de grootste komkommerplant! Ik heb extra en opnieuw gezaaid, maar alles blijft achter. dat wordt niks, al zitten er al komkommertjes aan De buitenkomkommers zijn nog kleiner en lijken ook al een groeistilstand te hebben. Zijn té miezerig voor op de foto. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 september 2015 Auteur Geplaatst: 10 september 2015 Drukdrukdruk, dus dit topic lag even stil. Maar ik heb dankzij SuusP weer een opdracht bedacht: Maak een foto van het stuk (moes-, kruiden-, fruit)tuin waar je het MINST trots op bent. Een foto die je eigenlijk niet wilt maken, en al helemaal niet wilt laten zien. Een beetje vergeten, of helemaal uitgebloeid en verwilderd, vergaan door meeldauw of aardappelziekte, etc. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Vergeten en verwilderd. Ik dacht onmiddellijk aan dit stukje helemaal achterin mijn tuin, waar ik een keurig bloemenperkje wilde aanleggen. Het kwam er niet van. Aan de andere kant ben ik er juist wel trots op, prima zo. Ik zit er graag. Met niks, of met een boekje en/of een biertje, of met een hengel. En heel soms met de Heukels flora, om op te zoeken wat daar allemaal aan onkruid groeit. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
HuubvG Geplaatst: 11 september 2015 Geplaatst: 11 september 2015 (aangepast) kijkje in de kas De luttele 2 romaplanten zijn de enige van alle gezaaide tomatensoorten. Rijpen nu na aan de steel. Alle blad weggehaald vooral omdat het gekruld en vlekkerig was. Geen tomaten en/of komkommers ook aan deze kant, heb alles moeten ruimen in een heel vroeg stadium, te laat voor nieuw zaaisel. Alleen 3 peperplanten, een vergeten knolvenkel, verder op de bodem wat zeeschuim voor de andere hobby. [edit: ik schaam mij dus dat ik bijna niks in de kas heb] 22 september 2015 aangepast door Gast Quote
aalterse-willy Geplaatst: 11 september 2015 Geplaatst: 11 september 2015 RARA, waar staat mijn zomerprei? En moeders kruiden, is eerder kruidje roer me niet. Waar de kippen gisteren nog zaten staat nu al sla, hopelijk verbrand ze niet. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2015 Auteur Geplaatst: 11 september 2015 Hier gaan we deze herfst aan de slag: Hier ook En de pompoenplanten zien echt WIT van de meeldauw: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.