Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Onkruid in de serre, wat is de beste behandeling?


tds

Aanbevolen berichten

Nadat ik de grond is 1 van de tunnelserres gefreest heb begint het gras nu overal terug door te komen.

Ik vroeg me af wat ik hier het best aan kan doen ... .

 

Zou ik er eerst nog eens met de frees overgaan of spitten?

Zou ik eerst zoveel mogelijk het gras proberen te verwijderen en dan frezen/spitten?

Dien ik daarna de grond af te dekken met bvb worteldoek (of een andere doek/zeil?) of eerder te muclhen?

 

Ik heb nog een pak schapenmest in de stal, daar kan ik mee mulchen ... maar die bevat dan waarschijnlijk ook weer veel graszaad ... .

Deze serre ga ik gebruiken voor de tomaten/meloen/bataat/komkommer/watermeloen/pepers/paprika's enz ... dus duurt nog wel even voor ik er iets in ga planten.

 

Wat zouden jullie doen?

(ik kan natuurlijk ook sproeien, maar dat doe ik liever niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist in de serre lijkt mij onkruid niet zo een probleem. Veel zaad zal er van buiten niet belanden. Dus gewoon de serre netjes houden; schoffelen, kruipen , niets in zaad laten komen. Komt er ook geen nieuw onkruid toch ?

Maar goed. Het staat er nu wél. Dus kruipen , schoffelen. Nee, ik zou niet frezen ofzo.. Niet te nat houden wat ezeltje al zegt is ook wel slim. Lekker droge grond schoffelt perfect toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...