Geplaatst: 29 maart 201411 j Ik had mijn meloenperen naar binnen gehaald voor de winter nu zat er nog 1 vrucht aan die had ik laten zitten.Nu heb ik die vorige week eraf gehaald omdat de planten het ineens slecht gingen doen.Ik heb de vrucht geproeft en het smaakte naar onrijpe bananen, dus heb hem niet opgegeten.Maar er zaten zaadjes in, ik denk ik probeer ze gewoon te planten dus heb ik ze op keukenrol gesmeerd en die vochtig gemaakt en toen in een afgesloten bakje gedaan. Nu zijn die dingen bijna allemaal gekiemd maar ik heb per ongeluk dure keukenrol gebruikt en die verteert niet goedDus wat nu?Omdat het maar kleine zaadjes zijn met een teer worteltje durf ik ze niet goed eraf te halen.Iemand een idee?
Geplaatst: 29 maart 201411 j die groeit er wel gewoon door hoor , geen probleem dat er stukje keukenrol blijft zitten. Maar waarom wil je ze zaaien , als je ze toch niet graag eet.Lekker worden die dingen nooit hoor , als je het mij vraagt. smaken naar zand , wel sappig , maar 1 van de minst lekkere fruitsoorten die er zijn. Tenzij voor de mooie plant/vruchten , dat kan een reden zijn waarom je ze toch zet. PS: gaat supermakkelijk om te stekken , en je hebt uit stek grote voorsprong , veel stevigere planten .
Geplaatst: 29 maart 201411 j Auteur Als ze rijp zijn smaken ze prima ik vond deze eigelijk ook niet vies hij was alleen nog niet helemaal rijp
Geplaatst: 29 maart 201411 j Er is al een pepino topic waarin gemeld, maar ik vond de pepino verassend lekker en van een diepe zuivere, echt tropische smaak. Zeker pogingen voortzetten !
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.