athevandijk Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Heeft iemand ervaring met de Texelaar aardappel? Ik heb een netje gekocht en in een kratje gelegd om uit te lopen. Dat gaat niet bepaald snel- ik zie na 5 weken net een paar puntjes verschijnen. Maar ik wacht geduldig op stevige uitlopers voordat ik ze in de grond zet.Maar weet iemand wat een Texelaar doet, in grond zo ver van huis? In de tuin zit veel kalk, en er is gemest met paardenmest- niet bepaald zeeklei... Quote
willemGN Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 heb ze zelf in het verleden gehad. Ik vind ze een betrouwbaar ras. (Was op veen!.) Quote [*]
athevandijk Geplaatst: 29 maart 2014 Auteur Geplaatst: 29 maart 2014 Erg leuk om te horen. ik ben benieuwd of de texelaar het op meer grondsoorten goed doet! Quote
Arnoud Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Geweldig lekkere pieper.Vorig jaar voor het eerst gezet,dit jaar weer. Ik heb hier een zware grond,bijna klei,maar op zandgrond doen ze het ook goed.(bij mijn vader). Het is een late aardappel,met weinig tot geen problemen.Net als elke aardappel heeft ook deze behoefte aan kali,en als er een droge periode is,wel water geven. Succes met de texla. we horen graag wat de resultaten zijn. Quote
weknow Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Mijn ervaring is dat verschillende rassen (ik heb 1 vroege, 4 middelvroege en 1 laat ras) is, dat het uitlopen per ras enorm kan verschillen onder dezelfde omstandigheden. Voor het poten is lange scheuten niet perse een voordeel! Die kunnen wel eens zwakker en kwetsbaar loof geven. Een puntje volstaat evengoed. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
RobO Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 waren ze misschien behandeld (was het een netje poters?) hier 1 keer texla gehad omdat we hier de plaag hebben, ging prima maar er zijn lekkerder aardappeltjes, vinden wij... Quote
moestuin lunteren Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Ik gaat het dit jaar ook potten op de veluwe dus zandgrond die van mij hebben al uitlopers en gaan over 2 a 3 weken de grond involgende week gaan eerst de vroege (donald) er in Quote
athevandijk Geplaatst: 30 maart 2014 Auteur Geplaatst: 30 maart 2014 Ik zie al wat puntjes. Goede tip om niet te lang te wachten/de puntjes ver uit te laten lopen. Ik zou gewacht hebben tot er stevige uitlopers aan zaten zonder deze tip. Dat ze lekker zijn maakt me nu al blij! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.