Jane Doe Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Welke ganzen zijn het meest geschikt voor bewaking? En hoe jong of oud moet je ze dan nemen? Juist als kuiken of volwassen? We willen graag 2 dames, krijgen hun weide naast de schuur met hun eigen nachthok. Willen eerst info zamelen, dus de tijd nemen geen haast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Wij hadden Toulouse ganzen, en die hadden altijd alles door. Stonden 's nachts of 's ochtends te gakken omdat er iemand op de weg fietste ofzo. Maar ze kwamen niet gakkend of blazend op mensen af, omdat we ze als heel jonge kuikens hebben gekocht en ze dus heel erg gewend waren aan mensen. Ze hielden echt niet van honden, dus daar kwamen ze wel op af om ze weg te jagen. Ik weet dus niet wat je verstaat onder waaks? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 Dank voor je info, onder waaks verstaan wij dat ze aan slaan (noem je dat ook zo bij ganzen?) zodra er bezoek komt. Niet zo zeer als er menzen langs komen maar op het terrein komen. Gaan ganzen eigelijk gebruik maken van hun nachthok, of blijven ze in hun weide? Is het voeren ongeveer het zelfde als bij kippen? Klein gemaakt voeren heb ik gelezen, gras en granen.En vormen roofvogels een gevaar voor de ganzen, van klein tot groot leeft hier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Tja, ik weet niet of je ze dat verschil kunt leren Onze ganzen bleven gewoon buiten, ze worden liever niet opgesloten. Zijn niet gewend aan schuilen. Bij ons liepen ze de hele dag te grazen. 'S winters voerden we ze wat bij met varkensvoer (gekookte slobber met groente en granen en aardappels) ze vreten zo ongeveer alles volgens mij Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted April 7, 2014 Author Share Posted April 7, 2014 Ook alleseters ok handig. En grazers zal maaien van dat stuk sparen. Ga maar eens naar de bibliotheek wat lezen. Edit Oei ganzen kunnen wel oud worden, vanaf 5 stuks gewenst en dan is de weide te klein. Waardoor het waarschijnlijk een kale vieze boel kan worden, denk dat het bij kippen blijft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Ik heb er een tijdje 2 gehad, waren heel gelukkig volgens mij, 5 is zeker niet nodig hoor. Gewoon niet alleen, dat moet je vermijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yola Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 ik zou dan iig kiezen voor 3 ganzen, mocht er 1 sterven dan blijft er geen eenzaam achter! Ganzen zijn heel trouw! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Wij hadden er idd 3. Werd ook een vieze bende hoor, ze schijten altijd net voor je hekje zeg maar Echt gore groene drap. Waar het gras daarna wel keihard groeit trouwens. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted April 7, 2014 Author Share Posted April 7, 2014 Die mest die is niet mis, wat een flatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yola Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 de ganzen lopen hier los, vind natuurlijk af en toe wel een flinke flots maar over het algemeen valt dat heel erg mee, heb hier een man met 4 vrouwen, mijn grootste probleem momenteel is met de man, Martin, er zit nu een vrouwtje te broeden en die rare kerel heeft heel erg last van zijn testosteron, valt me regelmatig aan, en jaagt alle auto's na. is een sneu goedje dat testosteron....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Die van ons liepen ook los, hadden een hele wei ter beschikking. Maar er is toch altijd ergens een hek waar ze dan 's avonds gingen 'slapen'. En flatsen. Het werden echt bergjes met groene drek. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 Wat een dappere ganze man, tegen iedereen en alles op te nemen.Denk dat het niet verstandig is ganzen te nemen, de weide is te klein. Groot genoeg voor 2 dames, maar dan moeten we de 2 kippenweide gebruiken om te wisselen. Mijn betere helft zal wel schrikken van de modderboel die het kan worden. Dieren nemen en dan weg moeten doen, is niet bij ons. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misterb Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 ik heb indische loopeenden deze zijn kleinder maar slaan ook meteen aan als er iets gebeurd ze lopen bij mij gewoon in de tuin en bij de kippen ik heb ze omdat ze ideaal zijn voor bestrijding van slakken misschien is dit iets mvg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts