Jump to content

Recommended Posts

Posted

mijn idee:

een beetje klein

geen temperatuurregeling (alleen een graad of 8 boven de omgeving)

prijzig

dan kun je denk ik net zo goed action kweekbakjes in de buurt van een verwarmde vensterbank zetten of op een verwarmingsmatje of in een lage bak met een aquariumverwarmingsbuisje en water linkje

• 1 year later...
Posted

Er zijn zat zaden die echt warmte nodig hebben om überhaubt te kunnen ontkiemen he ? Tomaten ( of pepers, maar ook meloen, pompoen, komkommer enz ) bv, willen een constante temperatuur van zeg 20+ graden, óók snachts. En dat is wel eens lastig in onze huizen in maart/april. Op warmte zaaien is een heel gangbaar iets. Zijn ook zat topics over ( zie rechtsboven zoekfunctie )

Zag ik trouwens, dat dat piepschuimverhaal nooit vervolgd is ( is ook wat off-topic ), maar piepschuim geeft geen warmte van zichzelf af, verwarmt niet en is ook niet warmer dan zijn omgeving, al voelt dat vaak wel zo, is dat echter het gevolg van ons 'voelen' en ligt aan ons. Niet aan het piepschuim. Het isoleert wél goed. Maar das wat anders.