AnneB Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Hallo allemaal! Na een hele tijd stiekem meegelezen te hebben vond ik het toch wel tijd om uit de meeleeshoek te kruipen. Ik heb al zoveel geleerd hier en leef bij enkele tuintjes al van update naar update.Bij deze dus toch even voorstellen! Ik ben Anne, 23 jaar en heb bij mijn ouders op de boerderij de taak van het moestuinieren op me genomen. Zelf ben ik een echte beginner en weet ik meer van onkruid en hoe dat zich uitzaait waar je dat vooral niet wil, dan van tomaten kweken en lieve, tere bloemetjes groot krijgen door lief tegen ze te praten Desalniettemin is het dit jaar mijn taak ook daar snel veel wijzer van te worden en er ook nog een beetje van te genieten! Omdat zowel de schuur als het huis hier gesloopt en verbouwd zullen worden heb ik +- 40 m2 aan verhoogde bakken (van oud sloopmateriaal) verspreid over het terrein die zo afgeschermd behoren te zijn van de lompe voeten en handen van bouwvakkers. Enkele bakken zullen na de vroege oogst afgebroken en verplaatst moeten worden, anderen kunnen hopelijk langer mee. Over deze bakken verspreid ik 40 soorten gewasjes, enkele kruiden en waar plek is nog mooie bloemen. Ook hebben we enkele jonge als ook hele oude fruitbomen staan. Daarnaast heb ik de Lidl-kas als uitprobeersel: onze buurman gaat aardappelen kweken, ik voel de phytophthora al in de lucht zitten... Verder zijn sleutelwoorden hier 'uitproberen' en 'budgetteren'. En dan nu foto's! Enkele bakken in schema Een van de nog ongebruikte bakken in het echt Klimhoek Met al de eerste peultjes (sugar bon)! Appelbloesem (elstar) Jonge rabarber, in maart geplant. Wat gaat dat hard zeg! Prunus, maar welke? Een heel blij maar mij onbekend onkruidje die feest viert in mijn potje. Het kasje met baby's (en nieuwsgierige kip), rechts achterin nog een bak zichtbaar De eerste oogst van eind maart Blije viooltjes en een andere tuinbewoner Ondanks dat ik hier al veel opgestoken heb leer ik graag meer. Tips/tricks, opmerkingen, vragen, kritiek: alles is welkom! Quote Home is where the harvest is.
Stan Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Welkom, vast een mooie oogst en juist het doen daar leer je het van. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Salamandertje Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Gegroet, leeftijdsgenoot! Leuk geschreven intro. Succes met je project! Quote Bzzzz...
Bit Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Ja, inderdaad ; leuke voorgesteld. Je lijkt lekker veel ruimte te hebben / krijgen. Succes met de verbouwing ! Quote
Connie Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Welkom Anne Leuke foto impressie heb je al neergezet Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Lynn Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Welkom! Het ziet er al mooi uit! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com
AnneB Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Wauw, wat een warm welkom! Bedankt allen! Gegroet, leeftijdsgenoot! Leuk geschreven intro. Succes met je project!Wat leuk Salamandertje! Dankjewel! Nu kunnen mijn vooroordelen omtrent moestuinieren en de bijbehorende gemiddelde leeftijd ook de prullenbak in Quote Home is where the harvest is.
Holland Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Welkom Ik denk dat die gemiddelde leeftijd de laatste jaren over het algemeen toch sterk naar beneden aan het gaan is Ben zelf 20 jaar en ik zie bij ons in de winkel ook mensen van elke generatie spullen komen kopen voor hun moestuin. Daarbij speelt de trend dat mensen de laatste jaren zich steeds bewuster gaan worden van hun voedselconsumptie een belangrijke rol in en mensen vinden het ook weer leuk om gezamenlijk een gedeelte van het voedsel te verbouwen Quote Vriendelijke groeten, Holland
loes Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 welkom (nog een leeftijdsgenootje) die vooroordelen kunnen idd de prullenbak in. hier het bewijs: leeftijdsopbouw-leden-moestuinforum-t716-90.html Quote
AnneB Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Duidelijke stastieken Loes! Alweer wat geleerd hier! @Holland, ik zat al even in je seizoen te spieken wat voor een winkel jullie hebben (mooie kas heb je trouwens!), maar kon het daar niet vinden. Bij deze: wat voor een winkel hebben jullie? Heel leuk om te zien dat het moesvolk jonger wordt. In mijn directe omgeving ben ik vooralsnog de enige van (om en nabij) mijn leeftijd. Zal dus mijn moesgebabbel mijn leeftijdsgenootjes besparen, maar volgens mij is daar wel plek voor hier op het forum Wederom bedankt: voel me welkom! Quote Home is where the harvest is.
Holland Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Thuis hebben we zelf geen winkel, maar ik werk al vier jaar bij een Welkoop winkel Quote Vriendelijke groeten, Holland
rinus55 Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Welkom Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
AnneB Geplaatst: 14 april 2014 Auteur Geplaatst: 14 april 2014 Thuis hebben we zelf geen winkel, maar ik werk al vier jaar bij een Welkoop winkel Ahaa, dat verklaart een hoop Bedankt allemaal! Leuk om nu eens terug te kunnen praten: ik volg jullie seizoenen al een tijdje! Quote Home is where the harvest is.
geertlaurent Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Die kippenfoto is echt mooi! Zou zo op een fotografie forum thuis horen Veel succes met de opstart. Quote
AnneB Geplaatst: 17 april 2014 Auteur Geplaatst: 17 april 2014 Bedankt geertlaurent! Wat een compliment! Nog eventjes oefenen en wie weet krijg ik dezelfde feeling voor de moestuin... Quote Home is where the harvest is.
Gemma Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 Welkom! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.