Ga naar inhoud

Anne kruipt uit de meeleeshoek!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal!

Na een hele tijd stiekem meegelezen te hebben vond ik het toch wel tijd om uit de meeleeshoek te kruipen. Ik heb al zoveel geleerd hier en leef bij enkele tuintjes al van update naar update.

Bij deze dus toch even voorstellen! Ik ben Anne, 23 jaar en heb bij mijn ouders op de boerderij de taak van het moestuinieren op me genomen. Zelf ben ik een echte beginner en weet ik meer van onkruid en hoe dat zich uitzaait waar je dat vooral niet wil, dan van tomaten kweken en lieve, tere bloemetjes groot krijgen door lief tegen ze te praten Desalniettemin is het dit jaar mijn taak ook daar snel veel wijzer van te worden en er ook nog een beetje van te genieten!

Omdat zowel de schuur als het huis hier gesloopt en verbouwd zullen worden heb ik +- 40 m2 aan verhoogde bakken (van oud sloopmateriaal) verspreid over het terrein die zo afgeschermd behoren te zijn van de lompe voeten en handen van bouwvakkers. Enkele bakken zullen na de vroege oogst afgebroken en verplaatst moeten worden, anderen kunnen hopelijk langer mee. Over deze bakken verspreid ik 40 soorten gewasjes, enkele kruiden en waar plek is nog mooie bloemen. Ook hebben we enkele jonge als ook hele oude fruitbomen staan. Daarnaast heb ik de Lidl-kas als uitprobeersel: onze buurman gaat aardappelen kweken, ik voel de phytophthora al in de lucht zitten...

Verder zijn sleutelwoorden hier 'uitproberen' en 'budgetteren'.

En dan nu foto's!

Enkele bakken in schema

Moestuinkaart35691397163683.jpg

Een van de nog ongebruikte bakken in het echt

IMG454579521397163898.JPG

Klimhoek

IMG454165601397163669.JPG

Met al de eerste peultjes (sugar bon)!

IMG454267331397163892.JPG

Appelbloesem (elstar)

IMG454352501397163677.JPG

Jonge rabarber, in maart geplant. Wat gaat dat hard zeg!

IMG453866571397163656.JPG

Prunus, maar welke?

IMG453795831397163652.JPG

Een heel blij maar mij onbekend onkruidje die feest viert in mijn potje.

IMG454024321397163665.JPG

Het kasje met baby's (en nieuwsgierige kip), rechts achterin nog een bak zichtbaar

2014-03-12-1439661397163642.42

De eerste oogst van eind maart

2014-04-03-1794431397163646.38

Blije viooltjes en een andere tuinbewoner

IMG453373791397163649.JPG

Ondanks dat ik hier al veel opgestoken heb leer ik graag meer. Tips/tricks, opmerkingen, vragen, kritiek: alles is welkom!

Home is where the harvest is.

Geplaatst:

Ja, inderdaad ; leuke voorgesteld. Je lijkt lekker veel ruimte te hebben / krijgen. Succes met de verbouwing !

Geplaatst:

Wauw, wat een warm welkom! Bedankt allen!

Gegroet, leeftijdsgenoot! Leuk geschreven intro. Succes met je project!

Wat leuk Salamandertje! Dankjewel! Nu kunnen mijn vooroordelen omtrent moestuinieren en de bijbehorende gemiddelde leeftijd ook de prullenbak in

Geplaatst:

Welkom

Ik denk dat die gemiddelde leeftijd de laatste jaren over het algemeen toch sterk naar beneden aan het gaan is Ben zelf 20 jaar en ik zie bij ons in de winkel ook mensen van elke generatie spullen komen kopen voor hun moestuin. Daarbij speelt de trend dat mensen de laatste jaren zich steeds bewuster gaan worden van hun voedselconsumptie een belangrijke rol in en mensen vinden het ook weer leuk om gezamenlijk een gedeelte van het voedsel te verbouwen

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Duidelijke stastieken Loes! Alweer wat geleerd hier!

@Holland, ik zat al even in je seizoen te spieken wat voor een winkel jullie hebben (mooie kas heb je trouwens!), maar kon het daar niet vinden. Bij deze: wat voor een winkel hebben jullie?

Heel leuk om te zien dat het moesvolk jonger wordt. In mijn directe omgeving ben ik vooralsnog de enige van (om en nabij) mijn leeftijd. Zal dus mijn moesgebabbel mijn leeftijdsgenootjes besparen, maar volgens mij is daar wel plek voor hier op het forum

Wederom bedankt: voel me welkom!

Geplaatst:
Thuis hebben we zelf geen winkel, maar ik werk al vier jaar bij een Welkoop winkel

Ahaa, dat verklaart een hoop

Bedankt allemaal! Leuk om nu eens terug te kunnen praten: ik volg jullie seizoenen al een tijdje!

Geplaatst:

Bedankt geertlaurent! Wat een compliment! Nog eventjes oefenen en wie weet krijg ik dezelfde feeling voor de moestuin...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...