Jane Doe Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Kennen jullie de volgende oude groentesoorten?Spargelsalat chinesische keuleSchlangenrettig rattenschwanzradiesGemüsemalve chinesischeMalabarspinat rotCardy plein blanc inermeWat voor ervaring hebben jullie met een of meer van deze groente? Quote
Bit Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Jouw bovengenoemde Chinese bladgroente-malva is in Nederland bekend als : kranskaasjeskruid (Malva verticillata) Kan je zaaien. Makkelijke plant. Zaait zichzelf makkelijk uit, mooie tuinplant ook. Je noemt voornamelijk duitse benamingen. Misschien moet je ze eens omzetten in de Nederlandse of Latijnse ( botanische ) namen. Sommige dingen zijn welbekend en wijdverbreid. Meer van het "wild-pluk"-type. Met Spargelsalat wordt meestal de gewone groen chinese kool bedoeld, waar ook een rode variant van is, en een kleinere. Kortom zoek eens naar kolen. Spitskool, witte kool en groene kool ? Quote
Jane Doe Geplaatst: 16 april 2014 Auteur Geplaatst: 16 april 2014 Bedankt, zalde botanische namen geven.Lactuca sativa var. angustanaRaphanus sativus var. caudatusMalva verticillataBasella rubraCynaria cardunculus Quote
endetjes Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Volgens mij zie ik de rattenstaart-radijs ertussen staan.(Raphanus sativus var. caudatus)Die heb ik gezaaid!! Je gaat niet voor de knol. Volgens mij vormt die geeneens. Maar aan de plant komen rattenstaart-vormige peulen die smaken als radijs.Ik heb er nog geen ervaring mee. Maar het lijkt me erg leuk. Rattenstaartjes in de salade Quote
Jane Doe Geplaatst: 16 april 2014 Auteur Geplaatst: 16 april 2014 Leuk, net als bij egyptische ui boven. Zin om ze te zaaien, zo benieuwd. Quote
Erny Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Schlangenrettig rattenschwanzradies, inderdaad de slangenradijs/rattestaartjes. Wordt een behoorlijk grote plant. De zaadpods eet je hier dus van. Lijken mijns inziens niet echt op rattestaarten, maar ach. Even de namen in een zoekmachien gooien levert vaak ook wel duidelijk plaatjes op. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.