Ga naar inhoud

Kennen jullie de volgende oude groentesoorten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kennen jullie de volgende oude groentesoorten?

Spargelsalat chinesische keule

Schlangenrettig rattenschwanzradies

Gemüsemalve chinesische

Malabarspinat rot

Cardy plein blanc inerme

Wat voor ervaring hebben jullie met een of meer van deze groente?

Geplaatst:

Jouw bovengenoemde Chinese bladgroente-malva is in Nederland bekend als : kranskaasjeskruid (Malva verticillata) Kan je zaaien. Makkelijke plant. Zaait zichzelf makkelijk uit, mooie tuinplant ook.

Je noemt voornamelijk duitse benamingen. Misschien moet je ze eens omzetten in de Nederlandse of Latijnse ( botanische ) namen. Sommige dingen zijn welbekend en wijdverbreid. Meer van het "wild-pluk"-type.

Met Spargelsalat wordt meestal de gewone groen chinese kool bedoeld, waar ook een rode variant van is, en een kleinere. Kortom zoek eens naar kolen. Spitskool, witte kool en groene kool ?

Geplaatst:

Bedankt, zalde botanische namen geven.

Lactuca sativa var. angustana

Raphanus sativus var. caudatus

Malva verticillata

Basella rubra

Cynaria cardunculus

Geplaatst:

Volgens mij zie ik de rattenstaart-radijs ertussen staan.(Raphanus sativus var. caudatus)

Die heb ik gezaaid!!

Je gaat niet voor de knol. Volgens mij vormt die geeneens. Maar aan de plant komen rattenstaart-vormige peulen die smaken als radijs.

Ik heb er nog geen ervaring mee. Maar het lijkt me erg leuk. Rattenstaartjes in de salade

Geplaatst:

Schlangenrettig rattenschwanzradies, inderdaad de slangenradijs/rattestaartjes. Wordt een behoorlijk grote plant. De zaadpods eet je hier dus van.

Lijken mijns inziens niet echt op rattestaarten, maar ach.

Even de namen in een zoekmachien gooien levert vaak ook wel duidelijk plaatjes op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...