Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat fijn om dingen te kunnen delen op het moestuinforum!

Wij wonen in Friesland, zijn dol op schapen.. We hebben de rassen Wiltshire Horn en Herdwick in onze kudde lopen. Daarnaast houden we Barnevelder kippen, hebben we 2 bijenvolken, 3 geiten en een groot stuk grond waarop we een bijentuin hebben aangelegd, een moestuintje willen aanleggen en een kas plaatsen. Onze boomgaard staat vol met 25 fruitbomen, het is fantastisch als alles bloeit en helemaal leuk om familie en vrienden straks weer emmers fruit mee naar huis te kunnen geven.

Niet alles slaat altijd aan op onze grond, daar ondervinden we nog wel eens problemen mee.

Naast een drukke baan is tuinieren een hele klus maar ontzettend leuk en ontspannend!

http://schaapenzo.wordpress.com

Geplaatst:

Ha, nog een Fries!

Keileem.... das lastig tuinieren. Ik zit zelf op de zware zeeklei (Harlingen). Een van de redenen waarom ik in bakken en kuipen tuinier ( naast een chronisch gebrek aan ruimte )

Mooie schaapjes, en zag ik nou echt bijenkorven op jullie blog? Ik ben nl nog op zoek naar een (lokale) imker waar ik zo nu en dan wat bijenwas en honing van af kan nemen om zalf,creme en zeep van te maken.

In the practice of tolerance, one's enemy is the best teacher.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik maak al een aantal jaren mijn eigen huidverzorgingsproducten. Doordat ik psoriasis heb, is mijn huid erg gevoelig voor alle onuitspreekbare bestanddelen in "commerciële"producten, dus ben ik uiteindelijk zelf wat gaan knutselen. Bleek het nog leuk te zijn ook, haha! Inmiddels maak ik een heel scala aan huidverzorgingsproducten, voornamelijk voor mezelf, vrienden, familie en om weg te geven Vooral mijn lavendel-geitenmelkzeep en zoutscrub zijn erg in trek bij mijn familie.

De honing wil ik gaan gebruiken voor litteken- /eczeem-/pso-zalf en voor een scrub. En misschien ook wel voor een zeep. De bijenwas gebruik ik voornamelijk voor lippenbalsem en zeep.

In the practice of tolerance, one's enemy is the best teacher.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...