Riverdale27 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Dag iedereen, Ik ging net wat tomatenplanten die ik had gekregen van mijn broer in de koude bak zetten. Eentje is er mij nu toch wel omgevallen zodat de stengel helemaal door twee was. Nu dacht ik zo: tomaten vormen toch snel worteltjes aan hun stengel en ze worden ook wel eens geënt, dus mss eens proberen? Ik heb de wortel weggegooid (zat niks aan) en heb de top zo diep mogelijk in een natte potgrond gestoken. Die pot heb ik op een hele natte dikke hoop keukenpapier gelegd en daarop heb ik een uitgesneden halve fles (zo'n dikke van 5 liter) overgezet, om de luchtvochtigheid zo hoog mogelijk te houden zodat het plantje niet verlept. Komt dat nog goed denken jullie? De stengel was ongeveer halve cm dik. Quote
Vierkantemoestuin Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik weet niet zeker of het lukt maar ik zou wel zo veel mogelijk blad verwijderen. Net als met stekken zeg maar. Veel succes. Quote Volg de vierkantemoestuin op: https://www.facebook.com/4kantemoestuin
Riverdale27 Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Ja ik heb inderdaad zoveel mogelijk blad afgebroken. Er zaten zelfs al piepkleine bloembeginsels aan. Ook eraf gedaan. Quote
Erny Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Heb ook geregeld afgebroken takken in een fles water gezet... gaat vanzelf weer worteltjes aanmaken als het goed is.Weet niet of jouw methode gaat werken, heb ik niet uitgeprobeerd. Quote
Riverdale27 Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Lees op meerdere plaatsen dat in een glas zetten werkt. Dan ga ik dat maar doen, dan ben ik zo goed als zeker dat het lukt. Quote
Erny Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Deze heb ik dus in de fles gestoken maar nooit meer in de aarde gezet... En dan toch nog een tomaatje... Quote
Itoero Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik stek vaak de diefjes die ik van tomaten haal en dat gaat altijd zeer snel.Ik zet ze in natte potgrond.Afschermen doe ik niet, ik zet ze gewoon niet recht in de zon. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
geertlaurent Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb om de dieven te stekken. Met waterflessen gaat dat blijkaar zeer makkelijk. Quote
RobO Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 ja, maar in natte potgrond krijg je betere plantjes, en geen "waterwortels"goed afdekken onder plastic of in een klein kweekkasje Quote
Riverdale27 Geplaatst: 28 april 2014 Auteur Geplaatst: 28 april 2014 Ondertussen al wat worteltjes na een weekje in een glas water: Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.