Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen de Schilder


Schilder

Aanbevolen berichten

Ik ben de Schilder uit de omgeving Arnhem, en ben graag actief in de moestuin, ik heb vele hobby`s die ik leuk vind, maar de moestuin is me allesie, wat is er mooier dan leven op te wekken in de groen-wereld.

Dit is me 2e jaar dat ik me bezig houd met een moestuin.

 

Ik wist niet dat er zelfs een forum beschikbaar was, wat een fun, kan ik eindelijk m`n vragen stellen aan experts, als ik probs heb, tenslotte zitten op elke fora`s gedlipomeerde/ervaren kwekers.

 

Ik ben graag in de moestuin bezig, lekker biertje erbij s`avonds met water geven, en gesprekken voeren met bekenden en/of vrienden die ook interesse hebben in zo`n tuin, het rare ervan is dat iedereen het leuk vind om zoiets te zien, maar doen ho maar?.

 

Verleden jaar ontzettend veel pronkbonen(snijbonen) en princessebonen(sperziebonen) geoogst, alleen de vleestomaten gingen de mist in.

 

Ik kweek nu uiteraard bonen, uien, prei, suikermeloen, Italiaanse sla, Nederlandse sla suzan, chalotjes, tomaat, peper, punt-paprika, Duitse tijm en wat bloemen zoals zomer-aster, zonnebloemen brons en geel (doen het altijd) en nog wat meerdere bloemen.

 

Ik heb een kastje tot mijn beschikking van 2,50 bij 3,00 meter waar ik in kan staan en kweken, ik kweek vanaf zaad tot volledige planten, en koop nooit plantjes.

 

Ik heb op dit moment problemen met peper, paprika, uien, tomaten, terwijl zij het verleden jaar goed deden???. houdbaar tot 2012.

Maar een ding is zeker, ik geniet ervan wat er wel uitkomt, en das best veel.

 

Schilder

2wgt6v8.jpg

Liever niet dan wel schoffelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frans,

 

Ik ben hartstikke enthousiast en bedankt voor je comment, vind het echt gezellig te brabbelen over de moestuin, vooral info wat ik al lees is welkom, ik lees al dingen wat nu al van pas kom...super ik word straks nog een groothandel der moestuinen hahaha.

 

Mvg.

 

Schilder

Liever niet dan wel schoffelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kweek nu uiteraard bonen, uien, prei, suikermeloen, Italiaanse sla, Nederlandse sla suzan, chalotjes, tomaat, peper, punt-paprika, Duitse tijm en wat bloemen zoals zomer-aster, zonnebloemen brons en geel (doen het altijd) en nog wat meerdere bloemen.

Wat is daar zo logisch aan? Welkom trouwens!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom schilder

Vooral geduld hebben en een hoop proberen elk jaar gaan sommige dingen anders als dat je meestal van plan bent.

dus vooral doorgaan we hebben tijd genoeg

 

groet Cheftuinder

 

Dank je chef,

 

Sommige plantjes groeien met de dag, en de andere gebeurd helemaal niets mee, ik wil wel een hoop proberen, de ruimte speelt natuurlijk ook mee, eerst m`n vrouw bewerken voor meer tuin haha.

Ze vindt het ook leuk, maar toch wil zij ook een plekje voor zichzelf hebben,

onze tuin is maar 15 meter diep en is al gauw verdeeld.

 

Schilder

Liever niet dan wel schoffelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwen moet je paaien met een leuk plekje om te zitten, luie stoel, tafeltje ernaast, parasolletje eventueel (2 a 3 vierkante meter), met uitzicht op veel verse tuinkruiden, vrolijke blommen... en ze zeuren verder niet... Gewoon dat rustige hoekje voor haar aantrekkelijk maken om relaxed te zitten... dus haar niet naast de tuinboonstaken planten... maar naast een strook lavendel... eventueel een stukje rieten windscherm... en zo kunnen jullie beiden helemaal tevreden zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwen moet je paaien met een leuk plekje om te zitten, luie stoel, tafeltje ernaast, parasolletje eventueel (2 a 3 vierkante meter), met uitzicht op veel verse tuinkruiden, vrolijke blommen... en ze zeuren verder niet... Gewoon dat rustige hoekje voor haar aantrekkelijk maken om relaxed te zitten... dus haar niet naast de tuinboonstaken planten... maar naast een strook lavendel... eventueel een stukje rieten windscherm... en zo kunnen jullie beiden helemaal tevreden zijn....

 

En dat zegt een vrouw ( denk ik ) tegen mij, beste Jasmin heb jij dus een moestuintje van 2 a 3 m2 hahaha , nee die van mij is niet zo snel tevree, ik heb ze verleden jaar over de streep kunnen trekken ivm de super oogst van 9 m2 naar ongeveer 20 m2, nu hoop ik dat ik weer zo`n goed jaar krijg, en dan uitbreiden naar de volgende hoek, dan heb ik de hele achterzijde v/d tuin.

 

Je idee met bloemen paaien staan al in de kweek, en dat gaat bijzonder goed, komt vanzelf goed...glaasje wijn extra doet wonderen haha.

 

Mvg,

 

Schilder

Liever niet dan wel schoffelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...