Geplaatst: 27 april 201411 j Mijn zwarte bes op stam is afgelopen jaar overladen. Ik heb hem laten staan tot nu toe in de hoop dat er nog leven in zou zitten, maar helaas.Nu komt er onderaan weer een tak omhoog vanaf de wortels van de stam waarop de zwarte bes ge-ent was. Und jezt die frage... Waarop is de zwarte bes ge-ent? (Hij kwam bij de intratuin vandaan in 2012).Is zoiets interresant genoeg om te laten groeien in de hoop dat het iets is wat fruit gaat geven?Of uitgraven en wat nieuws kopen? Alvast bedankt.
Geplaatst: 27 april 201411 j Als er geen leven meer inzit zou ik gewoon wat nieuws kopen. Aan 'n onderstam heb je toch niet veel.
Geplaatst: 27 april 201411 j Vaak gebruikte onderstam is de jostabes.Die gebruiken ze voor stamvormen van witte , rode , zwarte trosbes alsook voor kruisbes.Voordeel van de josta is de mooie rechte stekelloze stam , en is ook een gezonde groeier.
Geplaatst: 28 april 201411 j Auteur Ah ok, bedankt voor de antwoorden. Ik vond de blaadjes er al verdacht bekend uitzien. Lijken inderdaad op de blaadjes van een jostabes.Daar heb ik al drie struiken van staan, dat is wel genoeg. Ik ga de zwartebes eruit halen en iets leuks/lekkers uitzoeken om deze te vervangen.
Geplaatst: 29 april 201411 j als je er lol in hebt: steek wat stukjes snoeihout van iemand anders in de grond, heb je over twee jaar weer bessen zonder onderstam maar werkt prima
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.