Geplaatst: 27 april 201411 j Mijn eerste (waarschijnlijk) domme vraag, Mijn kasje staat en op de koude grond (gewoon op het gras dus)Het gras was altijd vrij droog en dor en volgens andere ervaren kennissen te weinig kalkhoudend... Nou was ik van plan de bovenste laag er af te steken in het kasje dan, en een soort L vorm te maken in het kasje.dus het kleinste stuk bestraten voor tafels en beetje opslag. maar nu de vraag, ik wil dus het iets uitdiepen maar wat doe ik dan het beste, eerst grond doek leggen.en het uitgegraven stuk moet ik weer opvullen, doe ik dat gewoon met tuinaarde? of zijn er andere opties? ik wil dus de standaard dingen zetten, tomaatjes misschien een druif enzzz dus twijfel ik ook aan het worteldoek. bvd dank voor het advies
Geplaatst: 29 april 201411 j 1 steek uitspitten lijkt me prima, ruimt de emelten ook lekker op schone grond erin of potgrond met wat zand, compost en/of wat mestgronddoek kan wel maar waarom zou je dat doen? heb je veel wortelonkruid of nare beestjes?
Geplaatst: 30 april 201411 j Auteur Nee geloof niet dat er veel beestjes zitten.was wel van plan om de zijkant tegen de fundering iets te zetten, de fundering staat nu op het maaiveld dus als ik hem een steek uitdiep wil ik er iets van trespa in maken. voor indringers van buiten uit zeg maar. je zegt, potgrond met zand en compost. welke verhouding zou je denken dan?ik kan hier uit de buurt wel aan paardenmest komen, dat is misschien een mooie ondergrond?
Geplaatst: 30 april 201411 j paardenmest alleen als ie verteerd is, in een composthoop bijvoorbeeldof heul diep inspitten, cm of 60 grondmengsel, tsja, gokje: 2/5 compost 2/5 potgrond/ 1/5 zand (max)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.