Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wie weet hoe dit zit?

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb een vraag waarvan ik me afvraag hoe het zit.

Het volgende is het geval;

Iemand heeft voor zijn werk een busje.

Soms daarachter een aanhanger ( ca. 1x per week ) .

De gebruiker van de bus woont in een tussenwoning en kan voor zijn huis de bus met aanhanger niet kwijt.

Een straat er achter in een lange rechte strook vrij parkeren waar de bus dan geplaatst wordt.

Er tegenover staan huizen.

Met inrijden van hun inritten hebben ze geen hinder van de bus met aanhanger.

Nu klagen de bewoners toch.

Zij komen met de optie om de aanhanger op het industrieterrein te zetten.

Dat is volgens de bus bestuurder diefstal en vernieling gevoelig.

De bus staat daar dus ca. 1x per week op een parkeerstrook.

Wat zijn de rechten en plichten van de busrijder en die van de klagende bewoners vinden jullie?

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

vervelend, je mag hier officieel maximaal 3 dagen parkeren met een aanhanger maar die buren vinden dat kennelijk geen gezicht; rechtens hebben ze mi geen poot om op te staan, maar ja...

je zou telkens op een ander deel van de strook kunnen parkeren om de "pijn te verzachten" ?

praten heeft niet geholpen? af en toe een eigen appeltaartje ook niet? overleg met de wijkagent ook niet?

Geplaatst:
  • Auteur

Praten hebben we gedaan.

Ze blijven aangeven dat ze het liever niet hebben.

De bus telkens ergens anders hebben we gedaan verspreid.

Van de 5 kastenvan huizen zijn er 2 die geen probleem hebben en 3 die erover klagen.

De bus staat niet eens bij de klagers voor de oprit, dus veel hinder ondervinden ze er volgens mij niet van.

Hij staat dan bij de 2 niet-klagers voor.

De bus staat er van 17:00 tot 6:00 max 1x per week.

Dus voornamelijk 's avonds en 's nachts zodat ze er ook niet veel tegen aan kijken.

Ik snap ze wel, het is ook mooier als er niks staat, maar we leven nou eenmaal niet in een hutje op de hei.

In een woonwijk is het ook een beetje leven en laten leven.

Feit is ook nog dat de klagers zelf pallets op de parkeerstrook gegooid hebben en er al weken liggen.

Maar daar hou ik me dan stil over omdat ik geen zin heb in gezeik.

Geplaatst:
Wat zijn de rechten en plichten van de busrijder en die van de klagende bewoners vinden jullie?

Wat ik wel grappig vind, is dat je aan de ene kant je eigenlijk afvraagt hoe het echt zit ( juridisch ), maar aan de andere kant ook afvraagt wat wij er van vinden

Hoe het echt zit met je rechten en plichten op dit vlak, valt na te vragen bij je gemeente. De wijkagent, wat RobO zegt, lijkt me ook een goeie. Dat is 1.

Maar dan zit je natuurlijk ook gewoon met "niet omschreven rechten en plichten "; met gevoeligheden bij omwonenden, kortom met gevoel : zowel bij die bewoner(s) als bij jou. Hoe voelt het.

Dat laatste is zo'n onmogelijk pad van gevoeligheden, daar kan je eigenlijk nauwelijks iets goed doen ( ja : niet daar neer zetten vanaf nu ). Maar of je daar in mee moet gaan ? Ik weet niet hoor. Kan me er ook iets bij voorstellen dat het gewoon zeikerds zijn. Aan de andere kant kan ik me er ook wel weer iets bij voorstellen. Staat de aanhanger daar met spullen voor de stort ? Is het busje + aanhanger 20 jaar oud ? Wat is de afstand tussen de woningen en het busje waar ze uitzicht op hebben ?

Hier in de straat, zou een dergelijke klacht van de gekke zijn. Het staat hier in de straat propvol busjes, Porsches, vrachtwagen, mijn rode auto. Hoe ver moet je gaan ?

Kan je met de bewoner die klaagt bv afspreken dat de cyclus van 1x in de week, naar 1x in de 2 weken gaat ?

De andere x zet je de bus 2/3 straten verder.

Voor inbraak / vernieling ben je overigens verzekerd. Dat kan ook op een niet industrie-terrein of straat gebeuren.

1x in de 2 weken , mag echt niemand iets over zeggen.

Hoe het juridisch zit, weet ik dus niet, maar van 1x in de week of 2 weken , mag niemand over klagen toch ? ( zonder stort-zooi op de aanhanger ).

En misschien niet in het weekend doen.

De klager is de hele dag thuis ? Tja. er zijn mensen die de hele dag naar buiten zitten te kijken. Als er dan iets gebeurd in een straal van 40 meter, wat eigenlijk anders is dan alle andere dagen , dan gaan ze zitten mokken.

gevoel gevoel gevoel....

edit : Die pallets, die zou ik persoonlijk gewoon een keer netjes aan de kant leggen, en mijn busje er een x neerzetten. Komen ze daar op af, dan zou ik melden, dat na 3 dagen pallets, de gemeentelijke verordening bepaald dat dat dus niet geoorloofd is. En mijn busje hier plaatsen , dat dat wél geoorloofd is.

Ja, Gezeik. Maar dat stadium , daar zit je dus kennelijk allang in.

Toch ook eens de wijkagent inschakelen. Daar is zo'n man echt voor. Voor je het weet heb je lekke banden.

Dat het kasten van huizen zijn daar , heb je niks mee te maken. Zulke gevoelens mogen bij jou óók geen rol spelen.

Geplaatst:

Als er geen parkeerverbod is en de bus+aanhanger het verkeer niet belemmert mag de bus daar wettelijk gezien gewoon staan.

Maar dat iemand zich eraan stoort heeft weinig met wetgeving te maken.

Hier in de buurt heeft men liever dat bezoek de auto's langs de straat parkeert zodat de parkeerplaatsen beschikbaar blijven voor de bewoners. Een ongeschreven regel waar sommige buren behoorlijk over kunnen vallen.

Overleggen met de wijkagent is sowieso een goed idee. Dan kent hij deze kant van het verhaal, kan bemiddelen als dat nodig mocht zijn en misschien weet de wijkagent nog goede parkeermogelijkheid.

Geplaatst:

Tsja, dit is toch echt een gevalletje lekker laten zeiken denk ik. Je doet al van alles om te zorgen dat ze er zo min mogelijk last van hebben, terwijl je de wet volgens mij gewoon aan jouw kant hebt. Wat ze van jullie verlangen is gewoon niet redelijk. Je kunt nu eenmaal niet van de rest van de wereld verlangen dat iedereen zich in de openbare ruimte enkel en alleen aan jouw esthetische eisen voldoet. Ik zou het inderdaad wel even aangeven bij de wijkagent (ook dat van die pallets), en dan met name als soort zekerheid voor jezelf, want stel je voor dat ze, als je het busje daar weer neerzet, overgaan tot hardere 'pestmaatregelen' (laten we hopen van neit though!). Ik vind dat van die pallets namelijk al redelijk kinderachtig. Plus, het zou me niks verbazen als zij daarmee wél in overtreding zijn...

Geplaatst:

en anders kun je altijd nog onze held meester Visser laten beslissen!

Geplaatst:

Parkeren van caravans/ campers en aanhangwagens is geregeld in de APV van uw gemeente.

Hier een stukje uit de model APV. De APV van uw gemeente kan iets afwijken, maar waarschijnlijk niet.

De APV van uw gemeente is op te vragen op het gemeentehuis en anders op te zoeken op internet.

APV-voorschriften (art. 5.1.6)

Een voertuig dat voor recreatiedoeleinden of voor andere

dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt mag niet langer dan drie achtereenvolgende dagen, met een maximum van in totaal zes dagen per periode van vier weken, binnen de bebouwde kom geparkeerd worden.

Je mag dus 1,5 x per week daar staan met aanhangwagen....de bus alleen mag er 24 u p/dag staan....daar betaal je wegenbelasting voor, toch?

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn vraag was inderdaad hoe het juridisch zou zitten, en inderdaad jullie kijk op de zaak.

Ik begon al aan mezelf te twijfelen of we inderdaad iets heel asociaals deden.

De bus overigens, is nieuw, nog geen jaar oud en de aanhanger nog geen maand oud.( vandaar dat we het niet op het industrieterrein willen zetten ) Nooit vol met afval troep maar keurig leeg met dekzeil eroverheen.

Dat ik zeg dat het kasten van huizen zijn komt voort uit het gedrag van de klagers.

Ze geven ons heel duidelijk het gevoel dat zij een esthetisch mooi huis hebben en dat wij alsgewoon klootjesvolk dat naar beneden halen.

Dat is ook wat min of meer tegen mijn man gezegd is.

Dus we hebben besloten het zo te laten.

Zo min mogelijk daar parkeren, als het half anders kan, dan anders.

En kan het echt niet anders, nou dat is dat even jammer, voor de buren.

Mochten er weer klachten komen tzt, het nummer van de wijkagent ligt op de keukentafel.

Bedankt allen!

Geplaatst:

En die mooie kasten van huizen kunnen er ook niks aan doen dat er egoïstische mensen in wonen die zichzelf alleen maar goed kunnen voelen door anderen neer te halen....

Het ligt echt niet aan jou.

Geplaatst:

1 keer per week en dan voornamelijk in de nachtelijke uren?

Pff, er komen nu een heleboel woorden in mijn hoofd die ik niet van mijn moeder heb geleerd!!

Laat ik het netjes formuleren : wat een zeikerds.

Lekker laten staan, dat busje plus aanhangwagen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.