Jump to content

Een goede PH meter

appelsientje 60

Recommended Posts

Wat bedoel je precies met "een goede"... ?

Dat hangt namelijk af van waar je hem voor wilt gebruiken. Voor het meten van de zuurtegraad van je grond heb je geen duur ding nodig. Voor aquaria bijvoorbeeld dan wel weer...

Prijzen van die dingen verschillen enórm. Ligt er ook aan wat je te besteden hebt.

Als ik jou was zou ik op ebay gaan rondkijken...

Dat is in ieder geval goedkoper als in/op Nederlandse shops/sites.

De mijne kostte uiteindelijk 7,50, gratis verzending en was binnen anderhalve week aangekomen.

http://www.benl.ebay.be/itm/LCD-Digital-pH-Meter-Tester-Pocket-Mini-Pen-for-Aquarium-Pool-Water-Calibration-/261295247942?pt=US_Garden_Tools&hash=item3cd6691246

Maar heb dus géén idee hoe goed ie is. Ik ben voor de goedkope optie gegaan.

Voor grondmeting hoeft de pHmeter al minder nauwkeurig te zijn als voor bijvoorbeeld aquaria of meten van voeding voor planten.

Je kan het zo duur maken als je wilt... maar of dat ook nodig is?

Een goeie zou bijvoorbeeld de "PH meter AD100 ADWA" zijn, maar daar betaal je dan wel weer zo'n 50 euro voor...

Er zijn er ook van een euro of 20 - 30...

En dan bijvoorbeeld deze van ATC, hier voor 15 euro

http://www.lightinthebox.com/nl/ph-2011-0-8-4-cijferig-lcd-high-precision-ph-meter-test-pen-w-back-light-rood-zilver-4-x-ag13_p1207265.html?currency=EUR&litb_from=paid_adwords_shopping&gclid=CPehvamyib4CFWUOwwodBF8AZg

Net wat je wilt.

En dan dus de merkloze varianten waaruit ik heb gekozen, de prijzen variëren dan van 7 tot 15 euro (voor hetzelfde ding zo te zien).

Denk dat een phmeter onder de 20 euro prima zal voldoen aan jouw doeleinden...

Maar... heb er verder dus nog geen ervaring mee... (nog niet aan het uitproberen toegekomen ) alleen veel over nagevraagd en gelezen tijdens speurtocht naar eigen pH en EC meters.

Er is vast wel iemand met praktijkervaring?