Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Sinds een week of 2 hebben wij rare beestjes op onze bessenstruik (op stam). We vinden op internet niet wat dit kan zijn. In bijlage vinden jullie wat foto's. Zijn deze schadelijk voor de struik?

unnamed-219471398951288.jpg

unnamed-153601398951299.jpg

Geplaatst:

Ik zoek en zoek, maar kan geen beestjes vinden. (Doe mijn best, met mijn leesbrilletje, echt waar! )

Geef eens een hint waar ik moet kijken en hoe ze er uit zien.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
Ik zoek en zoek, maar kan geen beestjes vinden.

Op de eerste foto op de stam toch? Die zwarte dingetjes met een wit vlekje? Op de 2e foto zie ik ook niets

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nou. Niet de haantjes als die van RobO, maar wel kleine kevertjes ja. Pikzwart en kleiner dan die van RobO. Weet ik niet hoe die dingen heten, maar ik heb ze wel eens op de malva's en lavatera's gehad ooit. Zat de plant echt propvol. Honderden ! Vraten toen wel van het blad ( allemaal kleine gaatjes ) gewoon met water besproeien heeft toen geholpen. Was met erg droog en warm weer.

Zijn het gewoon vlooien ? Soort aardvlo oid ?

Trouwens, beetje vogels in de tuin helpt ook.

Geplaatst:

Ja de foto is misschien niet duidelijk, maar op de eerste foto zie je ze duidelijk op de stam zitten. Maar ik heb ondertussen al eens in de andere topics gekeken en ik heb denk ik al gevonden wat het is. Het is de dopluis. Op de 2de foto zie je zo'n dopluis omgekeerd met de witte kant omhoog op het blad. Ik heb er ondertussen al een stuk of 50 verwijderd maar pff ik blijf er maar vinden.

Sorry voor de onduidelijke foto's

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...