Jump to content

Peultjes beginnen dun en geel onderaan te worden

Nasuada

Recommended Posts

staan ze binnen ? In de volle grond in de kas ? ( dus wel in diepe grond ? )

Dan weinig tot nauwelijks wateren is alvast 1. En of ze überhaubt binnen kunnen ? Is het daar niet af en toe snikheet ?

Ja ik heb ze in de kas in de volle grond en ik geef ze 3x per week flink veel water. Met de tuinslang boots ik een behoorlijke plensbui na. Naar 2 dagen is de grond en de bak dan alweer behoorlijk droog. Is dat te veel?

Half maart heb ik er koemestkorrels op gedaan zou ik dat nu alweer of juist niet meer moeten doen?

Zucht veel vragen voor deze beginneling.

ik denk:

peultjes doen het beter buiten als het goed weer is, 20 graden en af en toe een buitje koele nachten, maarja...

peultjes houden niet van mest, ze halen zelf stikstof uit de lucht

droger is beter dan natter, maar niet te droog...

koeler is beter van te heet in de kas, verplanten gaat niet meer lukken zonder flinke groeiachterstand en dan alleen als je een grote schep aarde onbeschadigd mee kan nemen

ik zou ze lekker nog eens binnen voorzaaien en bij 5 cm hoogte buiten uitplanten

Nou, als je nu al kan oogsten en de oogst bevalt, doe je het oké toch ?

En wat RobO zegt: ik zou ook nu lekker nog extra zaaien voor uitplant buiten met een week.

Dat ze geel worden is denk ik in de kas nu niet zo raar ( bij vlagen wel erg warm denk ? )

Nu in bloei verpoten gaat m niet worden hoor.

Lekker dooroogsten en nog een keer zaaien