Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg ook bijna teleurstellende neigingen. Bij mij zijn ze ook zo'n 5 tot 8 cm. Het lijkt eeuwen te duren voor ze nieuwe blaadjes hebben aangemaakt

Good things come in small packages

Geplaatst:

En wat ga je nu doen? Gewoon geduld hebben? Ben ik erg slecht in, maar er zit niets anders op denk ik. Ze staan ook niet in de weg ofzo.

Ik vraag me wel af of ik iets verkeerd doe, teveel water of juist te weinig, of moet er misschien wat pokon bij... Ik weet het niet.

Geplaatst:

Ik wacht t gewoon af. Misschien hebben wij ze te laat gezaaid. De meesten hebben al mega paprika planten staan vergeleken bij ons, dus ik denk dat t daar wel aan zal liggen. Voor ik ga beginnen aan mest moet t toch echt zichtbaar verslechteren. Ik probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen. Je kunt altijd hier op t forum nog wat vragen stellen.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Jaaa maar dan ben ik weer zo'n ongeduldige dame met domme vragen Dus ik wacht stilletjes af.

Ik had toch het idee dat ik ze op tijd had gezaaid, rond 20 maart geloof ik. Volgende keer dus toch vroeger. Oja, ik heb geen kasje, dat scheelt waarschijnlijk ook wel.

Geplaatst:

Ze staan van 07;30 t/m 22:30 ongeveer buiten, de rest van de tijd staan ze binnen bij m'n bureau. Ga ze denk permanent buiten plaatsen als ik ze binnenkort heb verpot, dan heb ik er simpelweg gewoon geen ruimte meer voor binnen!

Trouwens, ik heb een soort snack paprika, niet normale paprika's

Geplaatst:

Bij mij staan ze al een maand de hele tijd buiten, behalve toen het laatst s nachts ineens kouder werd. Het is vaak even warm op het balkon als binnen, dus vandaar.

Geplaatst:

Hier ook ongeduld mbt de paprika's! Ik heb ze 20 maart gezaaid en ze gaan zeeeeer langzaam, nu zo'n 7cm hoog en nog erg kleine blaadjes Het ontkiemen binnen duurde ook erg lang, wsl omdat wij het binnen niet warmer hebben dan zo'n 18 graden. Ik ben ook bang dat het niks meer gaat worden dit jaar. Ze staan nu nog op het balkon ('s nachts binnen), maar ze moeten de vollegrond in hierna, heb geen kas. Heb me voorgenomen ze volgend jaar in januari te zaaien (en ik moet er iets op verzinnen dat ze tijdens het kiemen wat warmte hebben)

Geplaatst:

Héél veel... kruiden, tomaten, courgettes... maar mijn klappers waren mijn kadootjes... Slowaakse paprikaplanten (lichtgroene), vers geimporteerd uit Slowakenland, met onbekende pepers erbij, Slowaakse gele meloenen...

Andere topper: ik heb in de volle grond gezaaid... dat is best heel wat voor een potten-dame... voelt heel vreemd... sla dus... en bietjes...

Geplaatst:

Die Slowaakse spullen klinken hardstikke leuk, ga je zaad voor me bewaren als het lukt ?

Ik ben wel voor dat soort verassingen en onbekende buitenlandse groente zaden, het heeft gewoon iets !

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

2 courgettes in de grond gezet, stokslabonen gezaaid, pronkbonen van een oud ras die ik van 'De Godin' (zie: http://www.degodin.nl/) heb gekocht gezaaid. Vooral hier benieuwd naar natuurlijk. Ik heb nog 3 soorten liggen die er in juni in kunnen. Verder nog wat schorseneren en pastinaak bijgezaaid. Toch besloten nog gauw wat spruitjes en boerenkool te zaaien.

Geplaatst:
Die Slowaakse spullen klinken hardstikke leuk, ga je zaad voor me bewaren als het lukt ?

Ik ben wel voor dat soort verassingen en onbekende buitenlandse groente zaden, het heeft gewoon iets !

Ik heb óók nog eens een Slowaaks zakje zaad van diezelfde dingen gehad, dus dat zaad zit wel snor. Ik kan alleen de gebruiksaanwijzing niet lezen... lol!!

Het prettige is dat de plantjes gezaaid zijn door mensen die hier goede ervaring mee hebben. Voor hun is dit gewoon degelijke, standaard paprika. Deze foto komt van internet, maar staat ook op het zakje ..

krypton2.jpg

Wil je nu direct al zaad?

Geplaatst:

Ja van goede ervaring is extra leuk,

Bart de godin heeft erg leuke spullen ertussen gelijk wat besteld ythankl voor link, ik kon deze nog niet.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Rommert: Ik snap het lekker wel!

Ik heb vandaag en gisteren mijn zonnenbloemen en nog wat andere bloemen in de tuin gezet. Worteltjes, sla en basilicum gezaaid. En de prei uitgeplant. Zowel in de grond als in een heul grote pot. Ben benieuwd. Nog even een vraagje omdat ik te lui ben om het op te zoeken: moet je nu nog wat van die preiplantjes afknippen (bijv het gedeelte dat boven het gat uitsteekt)?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...