marije124 Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Het lijkt mij met name voor de beginnende tuiniers (zoals ik) leuk om hier een topic te hebben:Wat heb je vandaag waar gezaaid of gepoot.Zo weten de beginners wanneer wat te zaaien valt en krijgen ze hopelijk vanzelf te horen wat we/ze verkeerd doen.Om te beginnen............ik heb gepoot:prei en stengelui en daar tussenin heb ik 3 soorten snijsla gezaaid.2 rijtjes doperwten2 rijtjes snijbietEn nou is mijn bed weer bijna vol. Ik zal nog melden wat er op het laatste stukje gekomen is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Vandaag..:- 4 x plastic bekertje met citroenmelisse (gok zo'n 55 zaden)- 1x plastic bekertje met 6x een klein sier pepertje, weet de naam niet.- 5x plastic bekertje met paprika sweet patio red (5 plantjes dus gezaaid, binnenkort nog wat)- 1x plastic bekertje met oregano- 4x bekertje peterselie (Moet ik zo nog ff doen)Bovenstaand is binnen dus gezaaid - Emmer met pluksla- 40 x 40cm stukje grond met radijsEn dit natuurlijk buiten gezaaid En zo'n 22 tomaten plantjes uit het verwarmde kasje binnen gehaald, kunnen overdag buiten en 's nachts maar ff onder me bureau ofzo (Lekker druk bezig dus! ) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Ik heb van het weekend de eerste sperzie en snijboontjes voorgezaaid (let op die kunnen pas in mei naar buiten, vorst is funest). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Gisteren: nog meer courgette, komkommer en augurk, nog 2 kakai pompoen, en een rijtje spruit/rozetjes/kool. Ofzo Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Ik heb vandaag kervel en knoflookbieslook gezaaid. Je kunt nooit genoeg geld en bieslook hebben........ Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Edit vorige bericht:'k Heb ook nog radijs, raketsla en veldsla gezaaid en er ligt nog snijmoes (kent iemand dat?) en rucola klaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Gisteren bij m`n moeder thuis wat ronde courgettes gezaaid + gewone courgettes en pompoentjes.Thuis heb ik in het weekend buiten nog meer spinazie gezaaid, meer radijs, goudsbloemen en binnen nieuwe tomaten. Zodat ik ook planten heb die op het goede moment gezaaid zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Ik heb ook wat tomaten gezaaid... om te kijken hoe dat uitpakt... tov de reeds bestaande planten bedoel ik... Ben op dit moment met allerlei bloemen bezig, met als klapper een hele berg dahlia-knollen... het wordt steeds gekker met mij... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmmargot Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Ik heb gisteren bosaardbeien verpot. Ze stonden met zijn vieren in een schaal en heb de twee grootste in een aparte pot gezet. De dag ervoor heb ik courgette gezaaid (kon het niet laten), lupines, oost-indische kers, paprika, peper en wat afrikaantjes. Paprika en peper had ik een paar weken geleden ook al gezaaid, maar alleen de peper is opgekomen. Dit is dus de tweede ronde Edit: ik heb deze dingen in plastic potjes gezaaid, maar ze staan wel de hele tijd buiten. Het koelt niet veel af 's nachts en overdag zijn er tropische temperaturen op het balkon. Wel vraag ik me af of ze niet soms wat zon moeten hebben. Nu staan ze volgens mij bijna de hele dag in de schaduw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bettyboop49 Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Vandaag niks gezaaid of gepoot maar heb nog genoeg staan om uit te planten maar het is nog te vroeg .......ik vraag me af of het met dit weer toch al niet kan.........???? Ik heb mais staan die al zo'n zes centimeter hoog is, courgette die al aardig groot wordt, koolrabi en knolselderij de zonnebloemen staan al aardig hoog en ook de Oost-Indische kers en mijn artisjokken zijn al toe aan uitplanten ........zal ik toch maar??????? Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link to comment Share on other sites More sharing options...
bettyboop49 Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Jasmin ik heb ook net een berg Dahlia's gezet..... !!! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Heb jij er verstand van? Ik heb een berg ongesorteerde, maar prima knollen. Kan je aan de vorm van de knol zien wat er uit gaat komen? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bettyboop49 Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Neeeee maar laat je verrassen joh .......er zit wel veel verschil in hoogte de een wordt maar 50 cm hoog en de ander kan wel 120 worden. Heb je ze gekregen, want als je ze koopt zit er altijd wel een kartonnetje met info aan. Ik wilde ze al jaren ......beetje jeugdsentiment.....mijn opa had vroeger echt hele mooie en dan mocht ik er een paar plukken......dus nu heb ik de ruimte en ik heb ze gelijk gezet. P.s. ik kan echt op mijn bankje zitten en dan over de tuin kijken en in mijn hoofd zijn de Dahlia's dan al in volle bloei hihiihhihi hoezo geen geduld Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Vandaag Afrikaantjes en meer goudsbloemen gezaaid, en broccoli kers ^_^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 vandaag boerenkool redbor en andijvie altijd witte uitgeplant en scorseneren gezaaid verder heel heel veel water gegeven 3 uur lang gesproeid. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 20, 2011 Author Share Posted April 20, 2011 vandaag boerenkool redbor en andijvie altijd witte uitgeplant en scorseneren gezaaid verder heel heel veel water gegeven 3 uur lang gesproeid. Mag dat tegenwoordig? Overdag sproeien?Dan begin ik ook nu al met gieten. Misschien krijgen ze dan eindelijk eens genoeg............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Van mij mag dat wel bij mij gaat het nu vooral om fruitbomen en fruitstruiken, in de zomer kun je beter sávonds sproeien voor blad verbranding te voorkomen. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 20, 2011 Author Share Posted April 20, 2011 En iets wat gisteren gezaaid is? Ik ben bang als ik dat in de avond doe dat het te laat is of te koud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Oh, dat geef je meteen water. Of bedoel je niet gezaaid maar geplant? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 20, 2011 Author Share Posted April 20, 2011 Oh, dat geef je meteen water. Of bedoel je niet gezaaid maar geplant? Ik bedoel gezaaid. En gisteren heb ik dat wel water gegeven uiteraard.Maar omdat ik met een gieter werk en toch al 25 keer die gieter moet gaan vullen krijgt het bij mij niet zoveel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Gezaaide veldjes/potten/bakken moeten goed vochtig blijven. Vocht is het voornaamste in het uitkomen. Met dat je overdag beter niet kan gieten, bedoelen we dat het water op het blad van volwassen/jongere planten kan zorgen voor verbranding met die felle zon. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 20, 2011 Author Share Posted April 20, 2011 Gezaaide veldjes/potten/bakken moeten goed vochtig blijven. Vocht is het voornaamste in het uitkomen. Met dat je overdag beter niet kan gieten, bedoelen we dat het water op het blad van volwassen/jongere planten kan zorgen voor verbranding met die felle zon. Ok, dank je wel. Dan ga ik nu de fruitbomen en struikjes en het zaaibed vast doen. Scheelt vanavond weer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Neeeee maar laat je verrassen joh .......er zit wel veel verschil in hoogte de een wordt maar 50 cm hoog en de ander kan wel 120 worden. Heb je ze gekregen, want als je ze koopt zit er altijd wel een kartonnetje met info aan. Ik wilde ze al jaren ......beetje jeugdsentiment.....mijn opa had vroeger echt hele mooie en dan mocht ik er een paar plukken......dus nu heb ik de ruimte en ik heb ze gelijk gezet. P.s. ik kan echt op mijn bankje zitten en dan over de tuin kijken en in mijn hoofd zijn de Dahlia's dan al in volle bloei hihiihhihi hoezo geen geduld Nee, wel gekocht... maar zonder labels... we gaan een hele dahliatuin vullen.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Vandaag gezaaid: water,water en water! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Jasmin, volgens mij kan t bij jou niet gek genoeg worden Ik spoor niet helemaal. In alle hoeken en gaten staan potjes met zaailingen... krijg steeds nieuwe ideeën wat nóg meer mogelijk is...Zo gaat het hier ook Ik weet van gekkigheid niet meer waar ik t in moet planten. So many seeds, so little pots Ik heb door mijn dagelijkse drukte eigenlijk over dit topic onderwerp heen gekeken. Ik zie nu pas dat het gaat over wie wat heeft gezaaid of gepoot. Nou, er staat hier genoeg gezaaid en gepoot. Afgelopen vrijdag als laatste gezaaid: goudsbloemen, augurk, komkommer, andijvie, afrikaantjes, radijsjes, kropsla stamslaboon, Oost Indische kers, spinazie en bieslook. Gister nog de spruitkool plantjes over geplant naar een grote pot (ofwel een emmer), en ook de tomaten hebben nu heel wat meer ruimte gekregen. En ik moet zo ook maar s met wat gieters heen en weer gaan lopen. Wat een hitte Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts