friesehobby Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Komkommer bladeren worden beetje geel komt dat door een gebrek aan water? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Tenzij ze kurkdroog staan: Neen. Als ze gewoon water krijgen (bodem licht vochtig, maar niet kletsnat) is nu ineens veel gaan gieten eerder schadelijk, dan dat het wat oplost. Moeilijk te bepalen zonder beeld en beschrijving van omstandigheden of er iets aan de hand is en of dat ingrijpen vraagt.Gele bladeren kan op veel wijzen: voedseltekort, overbemesting, schok door overplanten, tocht, te koud, te heet of te veel zon ineens en ik kan nog wel wat bedenken. Enige verkleuring en of verlies van wat oudere bladeren, hoeft zelfs niet te wijzen op een probleem. Als de plant er verder goed uit ziet en aan de groei is, niet te veel zorgen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluipwesp Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Mijn komkommerblad werd ook gelig nadat ik ze begin mei in de koude kas had geplant.Aan water hebben ze hier nooit een gebrek gehad. Dit heeft vrijwel zeker te maken met de kou want 2 weken later (nu dus) zijn de bladeren donkergroen en oogst de eerste komkommertjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts