Katja1604 Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Vandaag zag ik op de tuin dat enkele (rode) uien bloemen hebben gevormd.Ze bloeien nog niet.Moet ik de bloemen eraf halen?Of kan ik hem gewoon laten bloeien en heb ik dan eind van de zomer alsnog lekkere uien?Alvast bedankt voor de adviezen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Dit is een bekend probleem bij rode uien, de mijne bloeien ook allemaal bijna. Zie hier: help-mijn-uien-beginnen-te-bloeien-t1777.html Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted May 17, 2014 Author Share Posted May 17, 2014 Heb het hele topic doorgelezen, maar watmij nog niet helemaal duidelijk is:Ik ga de bloem eruit knippen, maarwanneer moet ze nou oogsten?Ik las dat het loof niet gaat hangen als ze al een bloemgevormd hebben, of heb ik dat verkeerd begrepen? Is duidelijk mijn eerste keer uitjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 Niemand ?Ik denk dat ik ze er van,idda dan maar uittrek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 ?? Ik had je vraag niet gezien. Maar nee, als het je om de ui te doen is , en niet het loof, dan is nú ui oogsten toch echt wel veels te vroeg hoor. Maar gebruiken kan je alles aan de plant, dus als je het kan inzetten in je keuken vandaag, gewoon lekker wat oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 Dank je wel, Bit.Dan laat ik ze gewoon nog in de grond staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts