Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Druiven begin


Chrones

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Wij hebben bij onze voortuin een muur op het zuiden, we willen daar graag vanuit twee hoeken druiven laten lopen.

 

We dachten aan de gloria.

 

Nu zie ik overal tekeningen van druiven laten leiden, maar we kunnen dit niet vanuit het midden doen omdat hier simpelweg geen ruimte is voor grond en we willen graag vanuit een zijkant laten groeien.

 

 

Nu is mijn vraag simpel.

 

Kun je een druif ook 1 kant laten opgaan? Hoe ga ik dit het beste aanpakken? Moet ik oogjes in de muur draaien om ijzerdraad langs te laten lopen?

 

 

kortom:

 

1) kun je een druif ook vanuit een hoek 1 kant op laten gaan?

2) hoe kan ik dit leiden het beste?

 

 

Ik denk aan dit systeem:

 

sl550901.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druiven vanaf een zijkant laten groeien gaat probleemloos. Kijk maar naar deze foto . De druif die aan de middelste paal stond ging onverwachts dood en je ziet dat beide resterende druiven vanaf de zijkanten de gehele beschikbare ruimte hebben opgevuld.

IMG362440831400414791.JPG

 

In een muur kun je ogen draaien en er draden aan vastmaken zodat je de druiven langs die draden kunt leiden. Zelf heb ik als draad waslijn met metaalkern gebruikt. Ik raad je wel aan , i.v.m. de stevigheid , de ogen in de baksteen te bevestigen en niet zoals ik dat gedaan heb in de voeg.

IMG362823111400416564.JPGIMG363641701400416572.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Wat de clips betreft , ik heb er geen ervaring mee maar ze lijken me niet geschikt. Als bevestiging aan een houten schutting zullen ze best voldoen maar niet in een muur (als je ze daar al in krijgt). De bevestiging gebeurt namelijk d.m.v. een stalen draadnagel die je in de ondergrond moet slaan. Aan de takken van een goed ontwikkelde plant kunnen heel wat kilo's druiven komen te hangen en ik denk niet dat een bevestiging met draadnagel dan voldoet.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...