Jump to content

Groeten uit Oost-Vlaanderen

BarbaraVH

Recommended Posts

Hallo,

deze jonge dertiger uit Zomergem stelt zich graag voor op dit interessante forum.

Ik heb jaren met plezier mee geholpen in mijn ouders groententuin en ben nu zelf begonnen met een eigen groententuin. Bij mijn ouders hebben we zandgrond en bij mij hele zware klei. Dus dat is even aanpassen en uit proberen.

Omdat er altijd wel enkele problemen opduiken, zoals nu met de tomaten, heb ik me na een hele tijd meelezen toch maar geregistreerd om actief deel te nemen op dit forum. Het zal voor mij voornamelijk leren zijn van zoveel ervaring die hier te vinden is.

Enkele foto's plaats ik graag een dezer dagen.

Potverdrie, een gebuur zie.

Maar blijkbaar zijt ge verhuisd want voor zover ik weet is er geen klei in Zomergem, enkel zand zoals in Aalter.

Welkom hoor, wens je veel succes met de tuin.

Binnenkort verhuis ik naar Ursel, waar we al begonnen zijn met de moestuin aan te leggen.

Nog dichter bij Aalter

Welkom!

Nog een paar mensen en we kunnen een bus huren om naar de volgende Moestuinforumdag te gaan. Ursel is een 25 km. van hier.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Te naaste week moet ik naar Eeklo, wie weet passeer ik niet voorbij uw deur??

Ga ne keer naar Tuinadvies en de grote Aveve alhoewel ik de Aveve in Knesselare beter vind, meer voor de boerenstiel dan voor de stadsmensen, maart ja, binst dat ik er toch ben.

Een paar uur terug nieuws gekregen over mijn Bresse eitjes, er zijn 24 kuikens uitgekomen van de 30 eitjes, niet slecht voor een ras dat niet zo goed kweekt. Moet ze woensdag gaan halen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 2 weeks later...