lianne1991 Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Hallo! Ik heb een probleem.Ik heb een week terug met ecostyle mijn moestuin bemest.Nu lopen er tussen het stro, de mest en de vochtige grond tientallen kleine mugjes.Ze hebben een klein zwart lichaampje en doorzichtige vleugels en komen tevoorschijn als ik met mijn handen door de grond ga en zitten op mijn planten. Wat is dit en wat kan ik eraan doen?Heb ik teveel bemest of is het te vochtig ?Je ruikt de mest ook namelijk bij water geven. Ik heb een pak voor 10m2 op 1m2 verdeeld door de grond Heen zodat overal wat ligt . Maar wat zijn die beestjes en wat doe ik eraan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Jawel, dat klopt wel hoor, dat je de mest ruikt. Het best iets door de grond werken, beetje. Staat ook op het pak he ? Maar bovenop werkt ook, maar wat langzamer. Mest moet eerst opgenomen worden door de grond. Die beestjes kan ook voorkomen ja, is niet erg. Maar je zegt ook dat je de hoeveelheid die bedoeld is voor 10 m2 op 1 m2 ingezet hebt ?? Das natuurlijk wel heul erg veel mest op 1 m2 toch ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lianne1991 Posted May 19, 2014 Author Share Posted May 19, 2014 Gelukkig! Ja teveel mest , oeps, maar planten zijn wel heel gezond.Ik heb alle korrels door de aarde gewerkt.Daarna knapten de planten op. Zakt deze mest vanzelf de grond in of is dit teveel aan mest heel schadelijk? Bedankt voor de reactie:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Mest die bedoeld is voor 10 m2, maar dan álles gebruiken op 1 m2, is wel erg veel van het goede he ? Geen superramp, dat niet hoor, maar wel een dure grap. Het overschot nemen de planten niet op en spoelt uit in het grondwater. Helaas, maar is nu niet anders. Niet herhalen meer denk ik, dit seizoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lianne1991 Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 Haha nee en er ligt stro over dus mest en stro gaat extra broeien.Dus allemaal vieze vliegen erbij bah en het stinkt enorm. Hoop dat er geen maden in komen, maar de meneer van de Welkoop dacht dat dat wel mee ging vallen.Hij zei dat met de weken de mest steeds meer gaat zakken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts