Jump to content

Framboos, is dit een gebrek aan iets?

appelsientje 60

Recommended Posts

Het is een zomerframboos de plant zit met vruchtjes maar sommige blaadjes worden geel en ze krullen

iets naar beneden.

Vorig jaar had de struik precies het zelfde.

Struik staat in een grote kuip misschien een tekort aan voeding? Maar waarmee bemest ik dan het best?

Ik heb ook nog een herfstframboos in een grote kuip staan maar die vertoond dit niet.IMG072965251400575956.JPGIMG073090491400575994.JPG

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

De aanmaak van vruchten vraagt veel voeding van een plant,

bijvoorbeeld blauwe bessen gebruiken al de voeding die ze maar kunnen vinden voor de aanmaak en het ontwikkelen van vruchten.

Alleen als je regelmatig doet bemesten en water geven dan heb je kans dat je geen gebreksverschijnselen zult hebben.

Vergeet niet om regelmatig water te geven, water doet meer dan je denkt.

Misschien kun je snelwerkende blad meststoffen gebruiken, kijk hier wel mee uit met deze temperaturen.

Mijn beste framboos staat naast de schuur, en komt tussen de stenen op. Hij heeft er alleen maar gele grond, krijgt nooit water als het even wat langer droog is, en al helemaal nooit mest of bloedmeel of andere poedertjes of korrels.

Ik pluk handen en bakken vol frambozen, en ze smaken als... framboos Lekker zoet, nix mis mee.

De bladeren zijn niet altijd even mooi, maar als je er iets verder van af staat, zie je daar niets van De natuur is nou eenmaal niet zo mooi als op het plaatje van de Intratuin (of welke zaak dan ook).

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/