Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jubeltopic

Featured Replies

Geplaatst:

Wéér dat hele circus...

Geplaatst:
31 minuten geleden, Rookie zei:

Wéér dat hele circus...

Goed idee om even stil te staan bij ons stemrecht. Over hoe vanzelfsprekend het is, hier. Hoeveel moeite het heeft gekost. En op hoeveel plaatsen het niet zo vanzelfsprekend is. Omdat je vrouw bent. Of niet de juiste kleur. Of klasse. Of omdat je uberhaupt niet mag stemmen. 

Circus hoef je niet te volgen, dat is ook eigen keuze. Maar stemrecht heb je wel. Dus verdiep je (lees gewoon wat partijprogramma's) en maak je keuze. 

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

O, maar dat doe ik altijd.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Aaaah dat is zeker een grote jubel waard!

Geplaatst:

🤸🤸🤸Vakaaaaaaaantiiiiiiieeeeeeeeee! 🤸🤸🤸🤸🤸

Jubel! Drie weken geen wekker om 04.40 , twee weken geen zondag-op-maandag nacht 🫩

Beetje klussen, wat dagjes doen en vooral heel veel lummelen 🙃🙂😀😴

Geplaatst:

Lekker zeg! Dus jij gaat altijd zo stoer vroeg op voor je werk joh mag ik vragen wat je voor werk doet? Mijn petje af in ieder geval.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Een lekkere lummel vakantie gewenst, Woldistel! 😊

Geplaatst:

Geniet ervan!

Geplaatst:

Dank jullie wel.

@appelvrouw Ik werk in twee ploegen dienst op een poedercoat afdeling, maar in de zomermaanden worden die vaak samengevoegd wegens vakantietijd en dan moet ik elke week vroeg. Vroeg opstaan vind ik niet zo erg, het is 's ochtends vaak erg mooi buiten als ik naar mijn werk fiets. Vogelgezang, reeën, hazen en eekhoorntjes kom ik vaak onderweg tegen.

Maar als ik in de middagdienst zit, gaat de wekker lekker laat, slaap ik beter en hou ik wat meer energie over. Dus normaal heb ik het beste van beide.

IMG_20250714_053528407_HDR.jpg

aangepast door woldistel
Foto toevoegen

Geplaatst:

Ik snap het. Okay ja dat is fijn ik heb al eerder je mooie ochtend foto’s bewonderd. Veel uitslaap plezier gewenst !

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ultiem geluk in de Morvan. Bovenop een berg, geen mensen, geen geluiden, alleen de vogels en af en toe een paar schapen of een loeiende koe. Rond deze tijd komen de zwaluwen drinken uit het zwembad door er overheen te scheren en in de vlucht te drinken. Prachtig gezicht. Vanavond horen we de uilen weer. Prachtige insecten hier ook, bijvoorbeeld gigantische zwarte bosbijen.

IMG_7996.jpeg

IMG_8001.jpeg

Geplaatst:

Genier van de natuur! Lijkt mij een mooie omgeving.

Geplaatst:

Prachtig de Morvan. Ben ik ook ooit geweest. Geniet ervan! @Dahli

• 3 weken later...
Geplaatst:

Een verdroogde plant met citroenverbena leverde niet veel maar wel mooi voorgedroogde verbena op!

image.jpg

Geplaatst:

Het regent eindelijk, weet niet hoeveel er gaat vallen maar ik was net behoorlijk nat na de boodschappen 😄

Iets t enthousiast geweest... stelt helaas niks voor ☹️

aangepast door Lia56

Geplaatst:

Wat fijn. Hier vanavond waarschijnlijk ook.

Geplaatst:

De ashwaghanda geeft bessen! Dat betekent zaad voor volgend seizoen, en wortels om te drogen voor dit seizoen. Morgen gaan ze er uit, ben heel benieuwd naar de oogst. Ik heb drie planten staan. Afhankelijk van de opbrengst volgend jaar wellicht meer. Als de eerste die ik er uit haal (te) kleine wortels heeft ga ik de rest wellicht proberen over te houden. @Mellie ik zag dat jij ook ashwaghanda had gekweekt voor de wortels - wanneer heb jij die geoogst?

IMG_3794.jpeg

Edit wat een bizarre hoeveelheid zaad uit die paar besjes. En dan te bedenken dat de plant, zou ik haar laten staan, tientallen bessen per tak heeft, en ongeveer vijf takken per plant…

IMG_3795.jpeg

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

• 4 weken later...
Geplaatst:

Elektra is er vandaag niet vanwege onderhoud. Nét te laat op om koffie te zetten en geen gas in huis. Wat een feest is het dan om een houtkachel en hout te hebben zodat er toch aan de cafeïne behoefte voldaan kan worden en meteen lekker warm vanmorgen in het  “keukentje“

778DB85F-0B1B-4E89-A730-C6275EAD4437.jpeg

Geplaatst:

Oh wat heerlijk dat het dan “ moet” @appelvrouw 😍

Ik “moet” wachten tot het weer “mag” 😉🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik was gisteren laat nog in de moestuin bezig (ja vaak laat begin ik) en dan kon ik genieten van de lucht. Vorig jaar vanaf de voortuin gemaakt, nu vanuit de achtertuin en moestuin.

20251112_165010.jpg

20251112_165023.jpg

20251112_165006.jpg

Geplaatst:

Prachtig Petra!!! Ik houd er ook zo van. 🫶🏽

Geplaatst:

Wat prachtig @Petrasmoestuin

Geplaatst:

Ja echt om te genieten, ik maak nog verslagen en dan zal ik de vele vogels ook laten horen @Janie Eens ga je dat ook meemaken, je hebt gezegd dat je later wilt verhuizen naar een wat landelijke omgeving. Ook een filmpje heb ik gemaakt van de regende vallende bladeren. Moet ik verwerken via youtube, maar dat komt nog.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Alles op zijn tijd @Petrasmoestuin. Je mag af en toe ook best even relaxen! 😉 Ik was vandaag op het platteland bij mijn moeder en heb weer intens genoten van het landelijke en groen om mij heen. 💚

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.