phdelodder Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Beste, Ik heb vorig jaar een huis gekocht met een serre. Deze lente ben ik begonnen met kruiden in potten in de serre te kweken. De is voor mij een volledig nieuwe ervaring! Maar de kruiden (Rozemarijn, basilicum, tijm, salie) krijg alle maal witte of geelachtige vlekken, bij salie vallen die meestal af. Ik heb pot grond van dcm gekocht voor groenten en kruiden. Wat kan ik doen om die vlekken te vermijden? De potten zijn minimaal 15 cm hoog en 10 cm in diameter. Probeer beperkt water te geven alleen als de grond zeer droog is! Mvg, Ph. Delodder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 goede morgen fotootje misschien?krijgen ze ook wat voeding?beestjes misschien? trips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
phdelodder Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 Hierbij enkele foto's zoals gevraagd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 De Salie en de Rozemarijn zien er niet best uit nee. Met de Basilicum is niet veel mis. De Basilicum houdt ook wel van de conditie zoals je schetst, die je ze biedt. De Basilicum wel. Niet te veel volle zon denk ik in jouw serre ? ( half dagje ? ); lekker warm en wat vochtig in de lucht ( serre )Dat is prima. Se Salie, Tijm en Rozemarijn houden helemaal niet van de condities zoals wél voor de Basilicum. Die wille volle zon, in de wind, diep kunnen wortelen, kunnen niet uitdrogen en dan weer te nat staan in te kleine potjes.Kortom: daarvoor de condities aanpassen, dan gaat het ze een stuk beter. ( naar buiten dus en grotere potten ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
phdelodder Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 Bedankt voor het antwoord. In de serre is er ongeveer 3/4 van de dag zon. Ik heb vooral begrepen. Meer verluchten en grotere bak zelf maken waar de kruiden worden in geplaatst. Ga een bak maken van 100cm op 50 cm en 30 cm diep voor salie, tijm, rozemarijn. De basilicum eventueel apart plaatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts