Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik heb hier twee bloemkoolplantjes staan in volle grond. Hoewel ze de voorbije weken afgezien van de slakkenvraat relatief goed aan het groeien zijn (ééntje heeft al een kool), liggen sinds vandaag de bladeren van beide planten slap (gisteren was alles nog ok). Nu heeft het wel de laatste dagen hier significant geregend (plus zware grond) waardoor ik denk dat ze mss verstikt worden door de natte grond? Het zou me verwonderen dat beide planten tegelijk lijden aan voedseltekorten...

Heeft iemand tips omtrent mogelijke oorzaken en oplossingen?

dank!

Geplaatst:

Denkelijk de larve van de koolvlieg.

Graaf eens voorzichtig een paar cm diep vlak naast de stam, dan vindt ge gegarandeerd witte wormpjes van een 5 à 6mm lang en 1 mm dik, het kunnen er tientallen zijn.

Als uw kool nog wortels over heeft die niet afgeknaagd zijn dan kunt ge de maden doodspuiten met een Bio product dat contact en maagwerking heeft.

Anders is de kool onherroepelijk verloren denk ik.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vesrtikken door natte grond lijkt mij niet aan de orde, tenzij er hele plassen rondom de voet van de plant liggen (wat niet het geval is denk ik).

Aantasting door koolvlieglarven lijkt een logischer verklaring. Zijn je planten voorzien van een koolkraag rondom de voet van de planten?

Misschien een foto plaatsen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...