Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoeveel stokslabonen plantjes kunnen er in zo'n wasmand.


Aanbevolen berichten

Hoi Ik vraag me af hoeveel stokslabonen er in zo'n grote wasmand van de Action kunnen. Zelf heb ik er 15 die zijn ontkiemd, dat zal wel te veel zijn vermoed ik.

Hier een foto van zo'n mand. Het gaat om de grote roze mand.

637961_0_82_dsc03000.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn mening kunnen ze er allemaal in hoor. Ik heb zelf een grote pot (die trouwens wel kleiner is dan jouw wasmand) met daarin 30 bonen: gaat prima! Maar wel zorgen voor tonkinstokken of iets anders waarlangs ze kunnen klimmen want ze worden hoog!

 

Kijk, dit zijn mijn snijbonen en de snelste is nu al bovenaan bij de stokken (die 2 meter hoog zijn):

Snijboon34671401043248.jpg

aangepast door Gast

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi missmass

ik heb ze eerst in bakje voor gezaaid. En wou morgen dan bij de action z'n wasmand kopen en deze vullen. En dan de kiemplantjes overpoten in de wasmand. Denk dat het handiger is om eerst de stokken in de mand te steken en dan 4 plantjes per stok te planten. Want ik heb er 16. Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen pottentuinder maar mij lijkt 30 bonenplantjes toch wel behoorlijk veel te veel voor zo'n kleine ruimte...

Zou er zelf dan 3 á 4 stokken inzetten met ongeveer in totaal 9-12 plantjes... (3 per stok).

 

Missmass: ik vind je plantjes er behoorlijk geel en ielig uitzien... hebben ze wel genoeg voeding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erny en Missmass de mand waar ze in komen is een diameter van 50 en 35 hoog. Denk dat 4 stokken wel kunnen en dan 4 plantjes per stok of 3 kijk ik morgen even als ik er mee bezig ga. Is universele potgrond met coco's gemengd voldoende of raden jullie mij wat anders aan.

ik heb zo i zo ook nog koemestkorrels en vloeibare bemesting wat ik moet mengen met water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb tuinbonen en snijbonen in zulke wasmanden gezet, 6 stokken met ieder 2 plantjes/bonen en een paar reserve voor als er één niet opkomt of dood gaat. Ik denk dat dat in ieder geval wel kan. Vorig jaar had ik in de Vierkantemeter bak van de tuinbonen 8 plantjes per vak staan en dat ging prima met veel minder ruimte dan in de wasmand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jenneke

dat is ook een oplossing inplaats van 3 stokken 6 stokken. Is ook wat overzichtelijker

ik ga morgen even kijken wat het fijnste en makkelijkste is. Momenteel staan er al 17 kiemplantjes boven en zag 18 er ook al aan komen. We zullen vast veel bonen eten als alles goed verloopt met zoveel plantjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jenneke op zich is dat wel mooi een volle bos stokslabonen wel wil ik dat ze voldoende licht krijgen dus 6 stokken. Ga ik dan doen. Hoop morgen een foto te kunnen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze bloeien nog niet, dat is nog iets te vroeg. Ik heb ze erg vroeg gezaaid, in maart. Normaal gesproken leg je de bonen pas in mei, maar ik vind een gokje op z'n tijd wel zo leuk, en het is nog gelukt ook. Ze groeien erg hard en ik hoop dat ze snel bloeien.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Thea

bedankt voor je advies hoe zit dat dan met dat stikstof en de boon 3 cm boven de grond afknippen.

Ik ben zo i zo niet echt van voeding geven. Alleen de aardbei en de tomaten dat soort groente en fruit bemest ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Thea

Bedankt voor de tip dat ga ik zeker opvolgen. Dat met het laten staan van de stokslaboon wist ik helemaal niet weer wat geleerd.

Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in precies dezelfde wasmand (als je m tot het randje vult is het precies 40liter) 4 tonkinstokken gezet met 6 bonen per stok. Heb ze direct in de wasman gezaaid en wil er vijf per stok overhouden, dus ben benieuwd naar jou ervaringen dadelijk! Zijn nu net ontkiemd dus valt bij mij nog weinig te zeggen over of dit het goede aantal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi pascc

Ik heb er ook 4 stokken in gezet en 4 plantjes vind ik echt meer dan genoeg om 1 stok heen zo hebben ze allemaal voldoende licht.

ik zal vanavond even een foto maken. 4 per stok is een mooi aantal vind ik zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...