Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

tomatenplant63771401359707.jpgDag allemaal,

De reden dat ik mail is, omdat ik in huis een tomatenplant hebt staan die als maar hoger en hoger wordt en ik geen idee heb wat voor soort cherrietomatenplant het is?

Ik heb de zaadjes ooit een keer gekregen en een paar maanden geleden gewoon voor de lol gezaaid en nu is het een reuzentomatenplant geworden van over de ruim 2 meter. De top van het plafond heeft ie al eens geraakt. Helaas kon ik op internet nooit goede informatie vinden over de verschillende soorten cherrietomatenplanten die je hebt en dan met name over de klimsoorten, want dat is wat deze soort voornamelijk is vermoed ik?

Pas na een hoogte van minimaal 1,70 m groeiden er kleine steeltjes met bloemknopjes eraan, maar die knopjes en steeltjes waren belabberd klein. Pas na de 2 meter kwamen er kleine steeltjes aan met knoppen die wel begonnen te bloeien. Ik had ondertussen wel telkens de dieven verwijderd uit de oksel van de plant. Ik hoop dat jullie aan mijn foto's voldoende informatie hebben en anders plaats ik er betere op.

Dus als iemand de soort herkent dan ben ik hem veel dank verschuldigd !

PS. Helaas kan ik de tomatenplant niet buiten kwijt, omdat we in een flatgebouw wonen met een klein balkonnetje. En dit tomatenplantje was ook gewoon een experiment.

Groetjes,

Groenplantje24

Geplaatst:

lastig: een tomaat herkennen aan wat blad en bloempjes, je zult moeten wachten tot er een vruchtje komt denk ik

verder is je plantje wel erg gefileerd: vooral te donker en iets te warm voor een tomaatje ben ik bang; daar is weinig aan te doen, maar volgende keer zou ik m toch op het balkon houden, misschien in een klein kasje of hoesje

Geplaatst:

Als je de top eruit haalt en die in een bakje potgrond doet, groeit de plant gewoon verder en kun je hem alsnog op je balkonnetje kwijt. Die zou ik dan ook niet meer dieven maar lekker een struik laten worden en de tomaatjes rijkelijk oogsten ....over een maand of 2. Op je balkon blijft de plant ook meer compact ivm temp en licht. Gewoon proberen....niet geschoten, altijd mis.

Succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...