Jump to content

Aardappels nog poten?

Wenwolf

Recommended Posts

Ik heb als beginnend moestuinier mijn aardappels te dicht langs de heg gepoot, waardoor ze eigenlijk te donker staan. De planten zijn lang en dun ondanks dat ik ze 3 keer heb aangeaard. ( geen ras bekend, gewoon uitgelopen krieltjes uit mijn bio-groentenpakket) Nu zag ik dat ze er nogal geknakt bij lagen net, door de regen. Kan ik ze rooien en belangrijker nog, kan ik nog nieuwe poten op een lichtere plek?

Vorig jaar had ik ook zoiets en er kwamen wel degelijk aardappelen aan hoor.

Als ge er nu nog wilt planten moet ge wel op een groeiperiode van 110 à 120 dagen rekenen, bijna vier maanden dus, eind september rooien.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Het is toch beter dat er uitlopers aan zitten van zo een à twee cm lang, liefst niet langer maar hoegenaamd niets is ook niet goed.

Daarbij komt dat de gewone aardappelen meestal behandeld zijn tegen uitlopen, die groeien dus niet zo goed.

Maar kijk eens bij de boerenbond of hoe het in Nl ook mag heten, hier hebben ze nog wel poters over hoor, vorige week toch nog.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

@Wenwolf, gebruik eens Google aangepast zoeken er zijn verschillende topics over "laat nog aardappels poten" enkel staat het niet altijd in het topic aangegeven dat het om laat poten gaat of dat je nog poter wil kopen. Zie dit topic : post156972.html?hilit=aardappels#p156972 en dan kom je hier als je de link zou volgen die ik daar weer heb aangegeven : post151346.html?hilit=aardappels%20poten#p151346

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl