Geplaatst: 9 juni 201411 j Gister, in de vroege middag is mama merel hier weggevlogen en niet meer terug gekomen.Er liggen nu 4 verlaten eitjes in het nest, het eerste ei is van 3 of 4 juni.Wat moet ik nu doen?Me verstand zegt:"niks doen, zo is de natuur.", maar ik vind het zo zielig.Ik heb geen broedmachine, ken ook niemand die er eentje heeft en ja, ik weet dat het eigenlijkniet mag, maar wil zo graag iets voor ze doen.
Geplaatst: 9 juni 201411 j ik heb er ook geen verstand van, maar ik gok dat mama is weggevlogen omdat er iets mis is met de eitjes? In dat geval kun je niet zo veel doen denk ik.
Geplaatst: 9 juni 201411 j Gewoon laten liggen. Dat is de natuur. Niet alle merels kunnen groot worden..Waarschijnlijk is de moeder gestoord, misschien door een kat en vond ze het niet veilig. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 9 juni 201411 j Horen ze wel de hele tijd op het nest te zitten dan?Wij hadden hier een nestje kwikstaartjes en daar zaten de ouders ook niet de hele tijd op; het nest was regelmatig urenlang leeg. En toch kwamen er babyvogeltjes uit de eitjes. Kennelijk hoeven de ouders niet de hele tijd op de eieren te zitten om ze uit te broeden...??? Niet dat ik verder verstand heb van vogels hoor... maar dit is wat ik zag bij ons in de tuin.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.