appelvrouw Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Verschillende van mijn late aardappelen die in de achtermoestuin staan verdrogen..denk ik. Het is een nw stuk tuin..twee spaden diep omgezet met het gras onderin.Zou het gewoon pure verdroging kunnen zijn ivm de grote hitte die hier heerst? En zo ja, als we water geven..hoe doen we dat het beste? De aardappels zijn opgehoogd..heeft het nut water te geven in de gleuven weerszijden of komen de wortels daar niet? De bladeren zijn crispy..niet zacht en schimmelig. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Water geven in de geulen is prima denk ik ( heb je er een foto van van de planten op die plek met hoogte bedden enzo ? )Geef dan lekker veel. Het vocht trekt vanzelf de ruggen in, maar neemt wel even. Dus als er echt geen water van boven onderweg is, zou ik lekker langdurig de slang in de geulen leggen en de slang elk half uur een geul verder leggen. Moet ik er wel bij zeggen: je weet vrijwel zeker dat het verdroging is ? ) wel heel plots schadebeeld he ? Best heftig ook wel. Wat zijn jullie temperaturen van de laatste dagen dan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 10, 2014 Author Share Posted June 10, 2014 Nee ik weet het niet zeker, daarom stel ik de vraag hier maar ik kan niks anders verzinnen. Misschien een combi woelmuis/droogte..of pure brand? Het was hier enkele dagen 35 graden.De ruggen zijn gewoon flink aangeaard, en de breedte tussen de rijen is plusminus 70 centimeter.Helaas kunnen we er niet met een slang komen..dat wordt eventueel gieteren. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Weet niet of de aantasting héél veel planten betreft ? Maar dan zou ik zeker de planten langslopen met een scherpe schone schaar, die delen zorgvuldig weg te knippen ( blad niet tussen de planten gooien ), eigenlijk alleen maar om te voorkomen dat straks bij heel ander weer, de regen die toppen niet doet rotten straks.Geen regen in het vooruitzicht ? Dan maar met de gieter langs. Bij bewolkt weer kan dat overdag, anders bij erg mooi weer 's ocht. vroeg. Wel voldoende geven die ene keer. Veel werk misschien, maar moet dan maar. Misschien een ander die dit beeld herkent en misschien wel wijt aan heel iets anders hoor. Maar je zegt zelf dat er niks pluizigs / zachts aan te zien is en voelt ( op de foto lijkt het wél pluizig ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts