Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hi Allemaal,

Ik heb een perenboom. Die mega veel minivruchtjes heeft. Gok wel zo'n 20 per tak. vorig jaar had ik maar 4 vruchtjes en die zijn allemaal doodgegaan. Hoe en wanneer moet ik die krenten (zal wel geen krenten heten, maar vruchtjes weg halen).

- Hoe haal ik ze weg, knippen oid?!

- Hoeveel kan ik er per tak aan laten zitten?

- Kan ik dat nu al doen, of moet ik even wachten?

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Posted

Je moet daar nog wel mee wachten hoor, 't kan natuurlijk al wel, maar in Juni hebben appel en perenbomen een natuurlijke "vruchtrui" en laten dan zelf vruchten vallen. Het kan dan natuurlijk zo zijn dat ze dan net de vruchten laten vallen die jij hebt laten zitten, beter is wachten tot na die vruchtval in Juni en dan te bekijken of het nog nodig is!

Even a broken clock is right twice a day

Posted
Je moet daar nog wel mee wachten hoor, 't kan natuurlijk al wel, maar in Juni hebben appel en perenbomen een natuurlijke "vruchtrui" en laten dan zelf vruchten vallen. Het kan dan natuurlijk zo zijn dat ze dan net de vruchten laten vallen die jij hebt laten zitten, beter is wachten tot na die vruchtval in Juni en dan te bekijken of het nog nodig is!

Heel verstandig advies, vruchtdunning is meestal dan ook niet nodig.

Players only love you when they're playing.