Jooze Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 Hi Allemaal, Ik heb een perenboom. Die mega veel minivruchtjes heeft. Gok wel zo'n 20 per tak. vorig jaar had ik maar 4 vruchtjes en die zijn allemaal doodgegaan. Hoe en wanneer moet ik die krenten (zal wel geen krenten heten, maar vruchtjes weg halen).- Hoe haal ik ze weg, knippen oid?!- Hoeveel kan ik er per tak aan laten zitten?- Kan ik dat nu al doen, of moet ik even wachten? Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Frank Houweling Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 Vruchtdunning heet dat. Hoeveel je laat zitten hangt van de leeftijd van de boom af, maar ik zou zo'n 40% doen. Doe het hier trouwens nooit, vind 't allemaal prima Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Koert Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 Je moet daar nog wel mee wachten hoor, 't kan natuurlijk al wel, maar in Juni hebben appel en perenbomen een natuurlijke "vruchtrui" en laten dan zelf vruchten vallen. Het kan dan natuurlijk zo zijn dat ze dan net de vruchten laten vallen die jij hebt laten zitten, beter is wachten tot na die vruchtval in Juni en dan te bekijken of het nog nodig is! Quote Even a broken clock is right twice a day
hansm Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 Je moet daar nog wel mee wachten hoor, 't kan natuurlijk al wel, maar in Juni hebben appel en perenbomen een natuurlijke "vruchtrui" en laten dan zelf vruchten vallen. Het kan dan natuurlijk zo zijn dat ze dan net de vruchten laten vallen die jij hebt laten zitten, beter is wachten tot na die vruchtval in Juni en dan te bekijken of het nog nodig is! Heel verstandig advies, vruchtdunning is meestal dan ook niet nodig. Quote Players only love you when they're playing.
Jooze Posted April 26, 2011 Author Posted April 26, 2011 Thanks voor de antwoorden, heb 1 tak uitgedund, want die begon echt te hangen. De erst laat ik lekker zitten. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Recommended Posts