Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Appel pitten


Miquel-nature

Aanbevolen berichten

We zien voor vandaag de appel even als groente ^_^

 

Ik had hier vandaag toevallig ook een vraag over.

M`n moeder heeft een appelboom geplant toen m`n zusje geboren werd, wat dus wel enige betekenis voor ons heeft. Ik zou het heel leuk vinden om een appelboom te zaaien met zaden van die boom.

De appels die eruit komen zijn al niet de meest geweldige, niet om zo te eten, wel voor appelmoes en appeltaart (grote harde appels), dus dat vind ik niet erg.

 

Als ik dan later een tuin heb, is die gezaaide appelboom misschien al wel wat geworden. Of als m`n moeder ooit moet verhuizen, kan ik de nakomeling geven en heeft ze de boom toch nog een beetje mee. want ze vind het vreselijk als ze die moet achterlaten, lol, we zijn bomenliefhebbers.

Gemiddeld kappen nieuwe mensen bomen ook meteen om omdat ze schaduw geven ed.

 

Maar goed, om een erg lang verhaal kort te maken, hoe kan ik dat het beste doen? Ik zou het fijn vinden als ik de 'boom' een goede opstart kan geven, zodat hij later gezond is en mooi.

Ik kan nu natuurlijk geen zaden winnen, dus dit is een plan voor later in het jaar, maar goed, dan weet ik het alvast.

 

Ghihi, sorry voor het lange verhaal weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk kun je appelzaadjes in de grond stoppen (sorry, flauw)

 

Mijn opa en oma hadden een bijzondere appelboom op het erf staan, en toen mijn oma het huis moest verkopen, heeft de familie ervoor gezorgd dat de appelboom geënt werd. Een kweker had er belang bij, aangezien het een bijzondere soort was. Misschien is enten een betere optie dan zaaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, leuke uitdaging en ik doe een poging.

 

Enten is dat je zeg maar 2 appelbomen hebt, van de een gebruik je het onderste gedeelte en van de tweede het bovenste gedeelte. En deze laat je op elkaar verder groeien .. Zoek maar op google een plaatje erbij zal veel verhelderen.

Jooze

 

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij hoeft bij mij niet hetzelfde te worden hoor, gewoon het idee dat het van die andere boom in m`n moeders tuin komt is al voldoende. Of de appels lekker worden of niet zie ik dan vanzelf wel heel vaak kun je ze wel als appelmoes en appeltaart vulling gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...