jelmerh Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Hoi, ik weet dat deze vraag al meerdere keren is gesteld maar toch snap ik het niet helemaal.. De broccolis zijn bijna klaar. Net voordat de bloempjes uitkomen moet je hem oogsten dit snap ik. Maar waar snijd je hem af? En hoe zit dit nou met die zijscheuten en wat zijn dit? Een van onze broccolis heeft een nieuwe steel naast de grote broccoli gemaakt en heeft al aardig grote bladen maar dit is ook de enige broccoli die dit heeft Maar waar snijd ik hem nou af dat er weer nieuwe aangroeien? En groeien die op diezelfde plek? Hier nog even een fotoDat gele wat glinstert is water en geen bloemetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Zo is de broccoli mooi om te oogsten. Ik snijd altijd een flink stuk stronk mee, zeg zo'n 10-15 cm. Nadat je de hoofdknop hebt geoogst zullen de zijscheuten zich sterk gaan ontwikkelen. Dat gebeurd in de oksels van (grote) bladeren). Ze groeien dus niet op de plek waar je de hoofdknop hebt geoogst. Ook die scheuten snijdt je met een klein stronkje af. Na het oogsten van de hoofdknop en 1x zijscheuten is het meestal wel ver klaar. Soms haal je nog een 2e keer zijscheuten oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marjolein Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Ik heb zojuist voor het eerst broccoli geoogst. Ik weet dat je de bladeren ook kunt eten. Kan ik ook alvast wat bladeren verwijderen of kan ik die alleen eraf halen na de tweede (laatste) oogst van de bloem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts