Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Na het probleem van mijn tomaten, en mijn vorig probleem met de komkommers heb ik terug een probleem..

Na mijn vorige komkommers, ben ik in de winkel om nieuwe plantjes gegaan en niet meer gezaaid. Deze deden het heel prima, groeiden zeer goed, tot aantal dagen geleden. Plots ging er bij 1 van de drie planten de bladeren hangen na een warme dag,deze water gegeven maar de bladeren bleven slap, de andere planten bleven goed maar sinds vandaag gaat er een tweede plant zijn bladeren hangen. Wat kan dit zijn en is dit op te lossen?P2014062220285416521403462431.jpgP2014062220290441981403462444.jpgP2014062220291191201403462456.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:

heb je ze pas in de grond gezet? Dan kan het zijn dat ze nog even moeten bijkomen.

Geplaatst:

Of er zit iets aan de wortels te knagen....?

Geplaatst:
  • Auteur

deze is niet net geplant, staat er nu ongeveer een drietal weken.

de plant was zo en 10cm groot toen ik ze plante en deed het redelijk goed, groeide mooi en redelijk snel

deze zal nu bijna een meter groot zijn vermoed ik.

vraat aan de wortels? hoe kan ik dat zien en zeker weten? en is de plant nog te reden of zijn ze ook voor de composthoop? ( hoop van niet)

Mvg,

Geplaatst:

Voor water kun je er een fles zonder boden met de hals bij elke plant kunnen zetten, werkt bij ons in de kas goed. Is te warm om een beetje te gieten, krijgen ze te weinig. Met de fles trekt het water beter in de bodem, krijgen ze beter water.

Geplaatst:

trekken ze 's nachts nog bij?

anders heb je toch een wateropname probleem met de wortels denk ik, rot of beestjes

kijk eens hier?

Geplaatst:
  • Auteur

s'nachts komen ze ook niet bij, ze blijven zo hangen

eerste moestuinseizoen is niet echt een meevaller.

Mvg,

Geplaatst:
  • Auteur

ben net mijn plantjes eens gaan nakijken, de twee plantjes zijn onderaan aan de stengel rot, ze voelen volledig slap aan, van een plantje is hij zelfs al doorgeknakt.

ik begrijp het niet zo goed, mijn vorige komkommerplantjes hadden dit ook, maar dat was mijn eigen schuld, deze waren nog te klein en er stond een pet fles bij voor bewatering. maar deze plantjes heb ik dan gekocht en geen fles meer bij gezet en gaf ze af en toe zelf water en deze deden het zeer goed, groeiden heel mooi enz... en nu hetzelfde probleem.

deze zijn dan terug verloren en voor de composthoop terug.

dit jaar geen komkommers dus

Mvg,

Geplaatst:

Gisteren heeft één ieniemienie naaktslakje één van mijn komkommerplantjes geveld. Alleen de stengel was vlak boven de grond bijna doorgebeten. Kan dat het zijn?

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:
trekken ze 's nachts nog bij?

anders heb je toch een wateropname probleem met de wortels denk ik, rot of beestjes

kijk eens hier?

Wat een helder verhaal RobO.

Je kunt zo heel snel zien wat er mogelijk aan je planten mankeert.

Ga je daarna googlen voor een oplossing of is daar ook zo'n handige link voor?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.