Dennis29 Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 @Hans, vruchten op siroop, met wat vanille suiker erdoor zijn idd goddelijk. Quote
veuvecouderc Geplaatst: 11 september 2011 Auteur Geplaatst: 11 september 2011 Volgend jaaar gaat ik van echt alles siroop maken Warmoessiroop, preisiroop, wortelsiroop, ruculasiroop, bietensiroop, de mogelijkheden zijn eindeloos Even voor de goede orde, ik ben slechts boodschapper van 't recept, ik heb het weer van Marianne - de samenstelster van het Margriet Kookboek (uit 1962)! Hans, heb je aan 't begin van 't seizoen nog rabarbersiroop gemaakt? Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
hansm Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Nee Leslie, ik ben die rabarber helemaal vergeten, ik las dat zelf ook weer terug toen ik dit topic/recept bekeek en nu mag je eigenlijk geen rabarber meer gebruiken, baal ik van maarvan het voorjaar doe ik het zeker ik heb me ook voorgenomen om naast de stroop en jam ook paardebloem limonade te makenals die net zo onwijs goed smaakt als de stroop zou het gaaf zijn. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 De rabarbersiroop is ook lekker! Paardebloem limonade... goed idee! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Hoe maken jullie ongeveer rabarber siroop? En goed idee paardebloemen siroop! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Precies als alle andere soorten siroop die ik heb gemaakt. Als je eenmaal een recept hebt, kan je die met allerlei vruchten maken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Ja maar hoe halen jullie het sap uit de rabarber? gewoon als al het ander fruit? Quote
hansm Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Ja gewoon tot moeskoken die rabarber met beetje water, en dan door neteldoek.Met de paardeblodem zal dat wel lastiger worden daar zal een hoeveelheid water moeten genomen worden bv 2 liter water met lekker veel bloemhoofden en dan hopen dat daar genoeg smaak aan afgegeven wordt liefst zo als die stroop. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Ik heb aardig wat sinaasappels voor weinig kunnen scoren vorige week. En van 1 liter sap (samen met 1 kilo suiker, zo gaat dat steeds hard met de voorraad!) heb ik wat flesjes limonade siroop gemaakt.Erg goed gelukt, al zeg ik het zeg Aangelengd met homemade appelcider, smaakt het bijna naar sinas (met heel wat fantasie ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 (samen met 1 kilo suiker, zo gaat dat steeds hard met de voorraad!) Is dat een hint? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Oh haha Nee. Niet zo bedoeld iig Ik bedoel meer dat ik me elke keer weer verkijk op hoeveel suiker er in dat soort dingen moet. Kilootje hier, kilootje daar... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Dat klopt dat heb ik ook. Voordat in serieus aan de inmaak ging kocht ik naar mijn idee enkele pakken suiker per jaar en natuurlijk de pectinesuiker. Nu heb ik afgelopen jaar al verschillende keren een 5 kilo suikerpak gehaald ( negatieve smiley omdat ik eigenlijk erg tegen het suikergebruik ben) maar ik heb dan ook allerlei heerlijke dingen gemaakt. Misschien maak ik trouwens een dezer dagen siroop van de anderhalve kilo witte aalbessen uit mijn vriezer..iemand ervaring hiermee? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Inderdaad, ik kocht ook bijna nooit suiker. Wel eens basterdsuiker voor door cake of andere baksels. Maar dan nog... Voor een heel jaar aan jam, siroop, wijn, bier, etc. daar gaan heel wat pakken suiker in. Ik maak siropen van vruchten die wat meer uitgesproken zijn van smaak. Bramen, aardbeien, nu sinaasappels.. Ik heb al een keer siroop gemaakt van appels, en dat smaakte daarna vooral naar suikerwater. Misschien is dat met witte aalbessen net zo? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Misschien een tip witte aalbes met kruisbes siroop?? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Nou, ik heb alleen nog aalbessen in de vriezer..misschien een boterdoosje zwarte bes nog.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Deze even omhoog halen. Was op zoek naar een recept voor siroop.@Hans denk je er nu wel aan dat je rabarbersiroop maakt, het kan nu nog Quote
prettig gestoord Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 Ik wil graag een citroensiroop maken. Nu lijkt mij het erg lekker om er ook flink wat zest bij het citroensap te doen om echt optimaal smaak te verkrijgen, eigenlijk net als het bij limoncello ook het knalgele kleurtje verkrijgen. KAN dat eigenlijk? Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jorieke123 Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Als er maar iets van 'fliebertjes' in de siroop zitten, maak je er minder goed limonade van. De zwaardere stukjes zakken meteen weer naar de bodem van het glas. Je moet dan dus roeren en meteen drinken. Niet echt fijn,.. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
prettig gestoord Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Jorieke, en als je nu je suikeroolossing voordien maakt en daar je schillen in trekt? Ik hoef het tenslotte niet gelijk NU te maken met een week of 2 zijn de schillen het grootste gedeelte van hun kleur wel kwijt en kan je zeven en nogmaals zeven? Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jorieke123 Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Dat zou je kunnen proberen ja Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henriette Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Als je sapstoompan heb van bv oetker dan heb je geen last van allerlei dingen in je sap, je kan het sap dan gelijk in schone flessen doen en afsluiten met een rubberendop of van het sap siroop maken. Op 1 liter warm sap 1 1/2 kg suiker , en dan goed roeren .Als het koud is in flessen doen .Ik heb van blauwe druiven heerlijke siroop en sap gemaakt. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 De ranja heb ik gewoon gekookt in een pan, en na driedubbel zeven is mooi helder, ondanks dat ik eigenwijs gewoon de schillen heb meegekookt en bijzonder lekker aldus de kinders. Dus vandaag ook nog maar een restantje mango' en sinasappelen door de sap centrifuge gewerkt en daar ook ranja van gemaakt. Dit moest ik 4 keer zeven voordat hij helemaal helder was. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Thessa Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 een tip voor wie het iets gezonder of gewoon wat minder zoet wil;ik maak al best lang siroop of limonade en op een liter is een halve kilo suiker meer dan genoeg..tenminste voor ons dan ...we ( mijn man, kids en ik ) houden best van zoet al zeg ik het zelf op een liter bessen sap doe ik bv 750 gram suiker ipv 500 gr....de verdunde limo proeft dan nog heerlijk naar fruit ipv suikerwater, wel is het maar een half jaar houdbaar maar uit ervaring is het veel langer houdbaar en maak ik met de ontsappan meteen een voorraad puur vruchten sap die ik later in het jaar weer vermaak naar oa bv limonade.voor wie meer wil lezen/leren ik zal mijn topic bij recepten weer eens up-daten Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
jasmin Geplaatst: 23 februari 2013 Geplaatst: 23 februari 2013 Ik heb net een fles bramensiroop afgestof en geopend... en er zit een hele kleine vertroebeling in de siroop, ook bij de muntsiroop trouwens. Ik heb een glaasje bramensiroop gedronken: smaak is prima.Ik ben nooit van de benauwde rond voedselveiligheid, alles wat goed ruikt eet ik op. Maar toch ben ik niet gerust op die vertroebeling. Is dit normaal, of is het absoluut af te raden de siroop te gebruiken?? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.