Geplaatst: 25 juni 201411 j Ik wil graag plantjes stekken, maar hoe doe ik dat ik lees op internet dat het de een in water doet, de ander in de grond. wel of niet een plastic zakje er over?wel seizoen mag dit.ik wil citroengeraniums stekken, lavendel, peterselie enz.wie kan me helpen
Geplaatst: 25 juni 201411 j Geraniums stekte mijn moeder gewoon op water. Daarvoor gebruikte ze kopstekken van een cm of 10/15 zonder bloem (onderste blaadjes en groeipunt werd ook verwijderd). Als ze voldoende wortel hadden, werden ze uitgeplant.
Geplaatst: 25 juni 201411 j Lavendel stekken, daar zijn topics over ( rechtsboven: zoekfunctie )Peterselie stekken snap ik niet goed, misschien bedoel je scheuren ?Peterselie uit de winkel met nog wat wortel er aan, kan je ook zo poten, groeit makkelijk verder.
Geplaatst: 25 juni 201411 j Nog even zeggen dat wat algemeen voor 'geranium' doorgaat, eigenlijk om pelargoniums gaat. Ik had het over de vaak felgekleurde pelargoniums die als potplant worden gebruikt en niet echt winterhard zijn. Ook de 'citroengeranium' is eigenlijk een pelargonium.
Geplaatst: 26 juni 201411 j Auteur dank jullie wel voor reactie ik het proberen wat jullie zeggen ben benieuwd
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.