Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik kreeg een lege jampot terug, zat een zakje kiemgroenten in, broccolikers. Meteen op een schoteltje in nat keukenpapier gezaaid, ben benieuwd, ik ben nooit zo van de kiemgroenten maar misschien bevalt deze wel. 

Geplaatst:
  • Auteur

Van Jorieke kreeg ik weer een fietstas met groente🙏, ik noem het maar even op, aardappels, zoete aardappel, biet, wortel, tatsoi en het pièce de resistance een prachtige olifantenknoflook vermomd als prei van enige lengte..minstens twee grind tegels lang! Jorieke eet jij ook dat harde groen of alleen het wit? 

F2AAF84B-2212-4E48-B98F-04566159B8F4.thumb.jpeg.5f7409fc5c399dd8abd2cab2aefb753b.jpeg

205BE6C2-3615-4C79-8C14-79C14D2AB1B0.thumb.jpeg.33b03b8bdc63dc3d1cf4f3d90947a493.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik eet ook het groen! Daarnet nog in een quiche. 

Ik kreeg een appel voor in onze zeekool-salade, een bosje lelietjes-van-dalen, een zakje tomatenzaden (Rose de Bern) en een zakje pastinaakzaad die ik daarna als oogst weer in mag leveren ;) 

Geplaatst:
  • Auteur

Ok ik ga ook een quiche bakken deze week en ga dat doen. Ik neem aan dat jullie toch ook wel pastinaak zullen eten?

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:
  • Auteur

Ik kreeg een Saint Antoine sla en mooie dikke groene asperges van @Anna3

Geplaatst:
  • Auteur

En ik kreeg alweer wat, een flinke bos rabarber van @Anna3 en ter plekke een schaaltje heerlijke  rabarber crumble. 
( grrr. geen oven op dit moment, ik kan het zelf niet maken) 

Geplaatst:
  • Auteur

Weer kreeg ik wat.. ben ik de enige die wat krijgt hier of krijg ik gewoon vaak wat.. dat laatste denk ik🥳

Lentepalmkool en tatsoi en olifanten knoflook van Jorieke. Vandaag wok en morgen stamp!

Geplaatst:

Tja, ik kreeg afgelopen weekend canna's uit de tuin van mijn ouders, en een bos pioenrozen. Maar dat is net geen moestuinspul, dus ik had het niet gemeld 😃

Wel erg leuk, die donkerrode canna's tussen mijn groene hosta's. 

• 3 weeks later...
Geplaatst:

image.thumb.png.6e03a3d720431643ef7d4bc3bfee6a19.png

Deze AI bewerkte foto! Zo leuk vind ik hem! 

Geplaatst:

Inlijsten.🤩

Geplaatst:

Je lijkt ook! Wat leuk! @jootje

Ik had vandaag afgesproken met @acpronk en ging niet met lege handen naar huis! 2 saliesoorten en een bos bergbasilicum! Ow en op de valreep een mooie roze vlier die ik zo mooi vond bij ehm…. Iemand hier. @vrouwholle volgens mij. Hartstikke blij mee. Wat een mooie bloemschermen heeft die. Ben wel uiteraard de naam vergeten. Had ik al voorspeld [emoji38]

Geplaatst:

@Melliekwam even langs, ze kwam ook niet met lege handen. Leek wel mini MTFD.

Dahliaknol en rabarber heb ik opgepot. Ook nog wat zaailingen ... Puntpaprika gekregen, deze ga ik thuis oppotten, zijn nog een beetje klein voor de grote moestuin.

Nog wat verse knoflook gekregen, die zijn niet geplant maar worden opgegeten. De knoflook voorraad is bijna op.

En een lekkere fles zelfgemaakte siroop, die wordt binnenkort ook aangebroken.

De vlier heet Black Tower. Die blijft smal, als een toren.

En het was Vrouwholle inderdaad.

Geplaatst:

Was heel leuk en kort, maar krachtig [emoji6]
Die aardbeien zagen er verrukkelijk uit! Een boel ook.

Geplaatst:

Wat leuk dat jij nu ook een rose vlier hebt @Mellie 👍😊

Beetje laat maar ik kreeg met moederdag een super handig eierrekje , zo blij mee, werkt echt perfekt 👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

3E1822F1-FA36-4B75-AE32-6450B8E90C53.jpeg

Geplaatst:

Gisteren kreeg ik van @Erny een heleboel zakjes met leuke zaden en een heleboel leuke plantjes, die zo de tuin in kunnen.

Ik ben er super blij mee, ik ben vreselijk verwend!

Geplaatst:

Nou, wat toevallig! :-) In het Hof van Sellingen kreeg ik gister van @Rookie de door haar voorgekweekte preitjes en nog twee mooie aubergineplanten. En daar ben ik ook erg blij mee. :mrgreen:

aangepast door Erny

Geplaatst:

Ow wat grappig. Is het hof van Sellingen In Sellingen toevallig?! [emoji1787] Daar ga ik zaterdag naar toe.

Ik kreeg vandaag 3 aubergineplantjes van een vriendin. Ik vroeg of het golden eggs waren toevallig [emoji38] nee dus. Maar alsnog heel blij mee.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik kreeg een bakje met stekjes van de eeuwig moes plant die weer een stekje was van mijn Franse plant die ik waarschijnlijk in 2011 of 12 van @Eva kreeg ( weet echt niet of ik hier de goede Eva te pakken heb). 
En een potje Fransche pruimenjam. 

Geplaatst:
8 uren geleden, Mellie zei:

Is het hof van Sellingen In Sellingen toevallig?

Yep.

Ik woon daar niet al te ver vandaan.

Veel plezier!

Geplaatst:
  • Auteur

Van Jorieke een beauty van een zoete aardappel, een mooie  knapperige rode sla, een bosje palmkool bladeren en een lekkere fles passata dat wordt een heerlijk soepje met lekkere broodjes die er bij werden geleverd 😎 En we hebben de kleine eendjes live gezien😍

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

En ik kreeg sla en palmkool en aardappel en zoete aardappel en sugar snaps!!

IMG_5622.thumb.jpeg.817e4abf493c7a24c79b6feb8db85d12.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic