Jump to content
appelvrouw

Wat heb je vandaag gekregen?

Recommended Posts

Vanwege ons mooie uitdeeltopic wat-heb-je-vandaag-uitgedeeld-weggegeven-t10123.html..

Zijn die mensen aan wie we hebben uitgedeeld ook hier?

Ik krijg regelmatig wat van mijn buren moestuiniers..de afgelopen dagen twee x een zak kersen, en gisteren van de buren van hun verse oogst een bosje Sjalot Gris..de lekkerste sjalot die er is!

images57241403852620.jpeg

Ons oude voorhuisje ( 2 tot max 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Ik krijg regelmatig wat van mijn buurmannetjes. Sla plantjes, komkommertjes, bosje wortelen als die van mij mislukt zijn, enz. Woensdag mocht ik lekker rabarber mee nemen uit zijn tuin.

Zie ook mijn blog op: http://jokaats.blogspot.com

Ik werd gisteren gebeld door mijn buurman op de tuin.

We gaan een weekendje weg, pluk jij de taiberries die rijp zijn

Morgen ff met een bakkie naar de tuin.

aardbei (vanwege vakantieonderhoud), spierpijn (vanwege idem)

Ik heb vandaag onwijs leuke post gekregen Een boekje dat ik wilde hebben met een helemaal handgemaakt superschattig kaartje erbij. Kadootje van Jootje!! Echt supersuperlief en ik ben er heel blij mee Dankjewel jootje!!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Een doos broodstukken voor mijn kippen ( ik had hem even buiten laten staan, en even later ging er een kraai met een stuk groter dan hijzelf vandoor..dat zag er wel lollig uit, ik had helaas geen fototoestel...) en een halve emmer kersen.

Ons oude voorhuisje ( 2 tot max 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

6 kleine zaailingen van de andijvie en 6 wat grotere. Hoef ik lekker niet te zaaien.

Gisteren 2 courgettes en die zitten in de saus voor bij de pasta.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Vandaag (toegewezen) gekregen: een zonnebloem van 3 a 4 meter hoog. Ik sta te popelen om daar het zaad van te oogsten

Een tweede grote bak met heel rijpe bramen van een buurtuin. Meneer is op vakantie en mag ze plukken.

De paprika is van mezelf. Elke 2-3 dagen nu, haal ik een nieuwe rijpe van de struik.

2014-08-16-1845001408207691.18

Een paar piepkleine boerenkoolplantjes van de buurman van zijn zelfgewonnen zaad, niet snappende dat er zoiets bestaat als kruisbestuiving. Ik had in het voorjaar last van zijn bloeiende boerenkool, kon daardoor mijn eigen rode spruitkoolzaad wel schudden. Maar mijn buurman is onwetend en heeft rustig trots zijn zelfgeoogste zaad weer gezaaid. En ik moet zeggen dat zijn piepkleine plantjes er uit zien als boerenkool. Hij had er veel te veel, dus heb ik een paar in mijn tuin gezet. Ik ben benieuwd of het nog wat wordt, omdat ze zo klein zijn.

Een gele puntpaprika, die had ik nog niet dus dat wordt zaad oogsten Komt recht van het balkon van men schoonouders vers van de struik al had ie nig iets langer mogen hangen.

En een moestuintekening gekregen van het zoontje

zaadjes van een mini physalis..

Klinkt wel grappig, het grote soepboek.

Ik heb vandaag 2 vergeelde kousenband gekregen voor het zaad.

En ik ( die enorm loop te leuren met nog 20 kilo sterappels) kreeg van de buurman een kistje rode appels..snel op te eten..net zoals de sterappel dus maar ik heb hem hartelijk bedankt..zo aardig