Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vorige week zag ik al dat er aan mijn aardbeiplantjes gegeten was .

Toen vond ik ook enkele zwarte beestjes op de uitlopers , die heb ik meteen verwijderd .

Nu vandaag zag ik een vrucht die aan het verdorren was .

En dat heeft de moed volledig in mijn schoenen laten zinken .

Ik heb enkele foto's van de aardbeien en hoop dat jullie mij kunnen verder helpen .

Ik gaf de plantjes wel veel meststof en vaak stonden de plantjes droog .

Weten jullie wat het kan zijn ?

00878181404242452.JPG

00951801404242486.JPG

01062931404242502.JPG

01119001404242514.JPG

01237131404242566.JPG

01375551404242587.JPG

Geplaatst:

Planten lijken me luizen te hebben ?

Aardbeien zijn erg gevoelig voor te droog staan een tijdje.

Regelmatiger wateren / gelijkmatiger.

Weet ik zo niet of Mrak een dóórdrager is ? Zal wel, als ie speciaal aanbevolen wordt voor pot.Dat komt dan wel goed met de volgende serie.

Geplaatst:

Hier ook dat probleem volgens mij even wat foto's toegevoegd. vraag me ook af wat het is..

want er zitten toch ook wel goede aardbeien aan.. en ze worden als ze bruin zijn toch wel rood maar niet zo mooi natuurlijk met dat bruine..

ze staan niet helemaal goed in de zon alleen ochtend en klein beetje middag. morgen komen er 40 nieuwe gekoelde aardbei plantjes binnen die gaat vericaal in een paar pallets daar maak ik foto's van als het klaar is. die komen wel goed in de zon

2cdcvm0.jpg

10ct79s.jpg

33cu4au.jpg

Geplaatst:

De gewone luizenmaatregelen ( zie die betreffende topics , rechtsboven : zoekfunctie )

Ja hoor, is goed te doen.

Zulke aardbeien zijn veelal het gevolg van wisselende watertoevoer ( luistert nogal nauw in bakken, zéker bij aardbeien ) en/of grote hitte. De aardbeien moeten ' gelijkmatig' zwellen kunnen, zeg maar.

Geplaatst:
aardbeien in een toren is moeilijk!!

al helemaal om genoeg water tegeven

Dat dacht ik ook maar een pallet is geen toren? iedergeval hebben we beperkte ruimte en ook deze hebben we besteld hier gaan we volgend jaar pas mee aan de slag

maar als je in het midden van een pvc toren een klein buisje met gaatjes laat lopen en op het onderste gedeelte niet zou het ook goed moeten verdelen.. maar ik sla de toren toch over

eetbarewand.jpg

Geplaatst:
aardbeien in een toren is moeilijk!!

al helemaal om genoeg water tegeven

Dat dacht ik ook maar een pallet is geen toren? iedergeval hebben we beperkte ruimte en ook deze hebben we besteld hier gaan we volgend jaar pas mee aan de slag

maar als je in het midden van een pvc toren een klein buisje met gaatjes laat lopen en op het onderste gedeelte niet zou het ook goed moeten verdelen.. maar ik sla de toren toch over

eetbarewand.jpg

Ik reageerde eigenlijk op de toren.

Ik weet niet hoe het er uit komt te zien .Met het pallet.

Hoe je water wil geven.

Houd rekening met voldoende grond en diepte voor de plant.

Hoe meer grond hoe meer buffer hij met het water heeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...