Fruitfanaat Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Hallo,Heeft er iemand ooit in volle grond aubergines geoogst? Ik heb dit jaar voor het eerst 2 planten gezet en staan op een zonovergoten plek. De planten groeien goed maar de eerste bloemen die niet geopend zijn vielen af. Misschien nog wat geduld of zal het niets geven? Volgens de lectuur op internet zijn die enkel in een kas te kweken, ik heb helaas geen kas maar wel een open terras waar ik oa reeds pimenten en kleine tomaten heb staan. Anders eens volgend jaar in een bloempot proberen? Alvast bedankt voor de reacties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Nee, gaat wel hoor. Wel een beetje afhankelijk van de zomer natuurlijk in welke mate het een succes wordt. We hadden hier op het forum een paar jaar terug een teeltwedstrijd voor binnenteelt en ook buitenteelt.( zie die topics ) Ik had m buiten staan. Ging prima. Geen superoogst.Vallen er nu de bloemen af, is de plant nog niet zo ver. Gaat allemaal nog komen. De plant zelf is echt niet zo lasting. Voldoende wateren en zo warm/ beschut / zonnig mogelijk zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruitfanaat Posted July 4, 2014 Author Share Posted July 4, 2014 Erg bedankt, er is dan zeker hoop. Heb gezien dat je toch zo'n 13 cm mooie vrucht had. De planten zijn alleszins goed ontwikkeld en gezien het mooie weer... Heeft u dit jaar ook terug planten gezet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Nee, wel weer es een volgend jaar. Ik ben niet zo van de aubergine in mn eet-roer-baksels.Maar zeker een mooie plant ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruitfanaat Posted July 4, 2014 Author Share Posted July 4, 2014 Ja inderdaad mooie plant met wijnrood getinte grote bladeren. Kwestie van smaken, aubergines zijn apart. Zullen zeker meer smaak hebben uit de tuin dan die uit de grootwarenhuizen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmer Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Bij mij lukte het vorig jaar in de volle grond helaas niet, de plant bloeide we, maar er kwam geen aubergine aan. Ik heb het dit jaar maar niet weer geprobeerd., ik vind het wel een super leuke plant dus wellicht volgend jaar weer een poging. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruitfanaat Posted July 4, 2014 Author Share Posted July 4, 2014 Ja altijd positief bekijken, kost niet veel om een plant of twee te zetten en dan lukt het toch eens. Bedankt voor de info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruitfanaat Posted July 7, 2014 Author Share Posted July 7, 2014 Eerste mooie paarse bloem is reeds 2 dagen aan de plant, en een serie nieuwe bloemknopjes op beide planten. Komt dus wel goed! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Ik heb het niet aangedurft in mijn nieuwe tuin, volgend jaar ga ik ze in potten zaaien. Dan kan ik ze makkelijk binnenzetten indien te slecht buiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruitfanaat Posted July 8, 2014 Author Share Posted July 8, 2014 Klopt, overweeg dit ook te doen indien het buiten niet lukt. Indien je zaait dan wel binnenhuis houden want moet dan ook 's nachts voldoende warm zijn anders gewoon na half mei de planten kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts