Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aubergine ervaringen volle grond

Fruitfanaat

Recommended Posts

Hallo,

Heeft er iemand ooit in volle grond aubergines geoogst? Ik heb dit jaar voor het eerst 2 planten gezet en staan op een zonovergoten plek. De planten groeien goed maar de eerste bloemen die niet geopend zijn vielen af. Misschien nog wat geduld of zal het niets geven? Volgens de lectuur op internet zijn die enkel in een kas te kweken, ik heb helaas geen kas maar wel een open terras waar ik oa reeds pimenten en kleine tomaten heb staan. Anders eens volgend jaar in een bloempot proberen? Alvast bedankt voor de reacties.

Nee, gaat wel hoor. Wel een beetje afhankelijk van de zomer natuurlijk in welke mate het een succes wordt. We hadden hier op het forum een paar jaar terug een teeltwedstrijd voor binnenteelt en ook buitenteelt.( zie die topics ) Ik had m buiten staan. Ging prima. Geen superoogst.

Vallen er nu de bloemen af, is de plant nog niet zo ver. Gaat allemaal nog komen. De plant zelf is echt niet zo lasting. Voldoende wateren en zo warm/ beschut / zonnig mogelijk zetten.

Bij mij lukte het vorig jaar in de volle grond helaas niet, de plant bloeide we, maar er kwam geen aubergine aan. Ik heb het dit jaar maar niet weer geprobeerd., ik vind het wel een super leuke plant dus wellicht volgend jaar weer een poging.