Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoeveel planten in vak square foot garden


Aanbevolen berichten

Martin,

 

Ik heb even een overzicht gemaakt voor je van de beschikbare Engelse literatuur. Er van uitgaande dat elk vak 30 cm groot is:

aantal-planten-vierkante-meter-tuin-makkelijke-moestuin.gif

 

Vak 1

Broccoli, kolen, tomaten, aubergine, komkommer, peper, paprika, meloen, pompoen, mais, aardappel

 

Vak 2

Sla, andijvie, basilicum, mint, oregano, peterselie

 

Vak 3

Knoflook, bietjes, spinazie, boontjes, erwten, peultjes

 

Vak 4

Wortelen, ui, radijsjes, veldsla, pluksla,

 

Ik hoop dat dit is wat je zoekt en anders hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Ik heb het boek van Jelle's makkelijke moestuin, hij berekent de aantallen toch iets anders n.a.v. de gegevens op de zaaizakjes. Hierdoor past er net iets meer in je bakken dan hierboven aangegeven. Ik vind het boek sowieso een aanrader trouwens, veel tips, handige overzichten.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 4 maanden later ...
Martin,

 

Ik heb even een overzicht gemaakt voor je van de beschikbare Engelse literatuur. Er van uitgaande dat elk vak 30 cm groot is:

aantal-planten-vierkante-meter-tuin-makkelijke-moestuin.gif

 

Vak 1

Broccoli, kolen, tomaten, aubergine, komkommer, peper, paprika, meloen, pompoen, mais, aardappel

 

Vak 2

Sla, andijvie, basilicum, mint, oregano, peterselie

 

Vak 3

Knoflook, bietjes, spinazie, boontjes, erwten, peultjes

 

Vak 4

Wortelen, ui, radijsjes, veldsla, pluksla,

 

Ik hoop dat dit is wat je zoekt en anders hoor ik het graag.

 

Wauw, dank je wel, dit is superhandig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar bestaat ook een handig boek over "Groenten kweken op een vierkante meter" van Hubert Fontaine.

 

Met daarin een voorbeeld van enkele verschillende gemengde vierkante meter moestuinen.

Het aantal planten en waar ze moeten komen staat daar ook mooi in omschreven met tekeningen/schets en tekst.

 

Maar ook voorbeelden van 'minder klassieke' vierkante meter tuinen, met daarin telkens 1 hoofdgroente zoals:

- kruiden

- aardbeien

- erwten

- kool

- snijbiet

- waterplanten

- artisjokken

- meloen

- tomaten

- komkommer

- stekken tuintje

 

 

Ligt misschien bij de plaatselijke bibliotheek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het boek van Jelle's makkelijke moestuin, hij berekent de aantallen toch iets anders n.a.v. de gegevens op de zaaizakjes. Hierdoor past er net iets meer in je bakken dan hierboven aangegeven. Ik vind het boek sowieso een aanrader trouwens, veel tips, handige overzichten.

 

Naast bovengenoemd boek Jelle's makkelijke moestuin vind ik Tuinieren met de vierkantemeterbak van Mel Bartholomew, de bedenker van de methode, zeer instructief. Ook hij geeft beplantingsschema's en veel achtergrondinformatie.

 

Ik gebruik deze boeken als basis maar geef aan de methode mijn eigen invulling verder. Soms wat meer zaadjes per 30 x 30 cm en soms een iets grotere maat bv. 40 x 40 cm of een ton met een diameter van 40 cm.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...